اینستاگرام

آموزش اکسپلور کردن پیج متنی در اینستاگرام

اینستاگرام از زمانی که شروع به کار کرد به عنوان یک رسانه اجتماعی مبتنی بر محتوای تصویری بوده است و کاربران هم آن را با همین شاخصه می شناسند.

به همین جهت محتواهای متنی و عکس و ویدیوهایی را که منتشر می کنند، برای قرار گرفتن در اکسپلور و جذب مخاطب توسط این  صفحه کار مشکل تری است.

با توجه به آنچه که گفتیم اغلب پست هایی که در اکسپلور اینستاگرام دیده می شود عکس و ویدیو می باشد.

البته محتواهای متنی هم به تعداد بسیار در این صفحه  به چشم می خورد. حال جای این سوال پیش می آید که با وجود این محدودیت ها چطور پست های متنی به اکسپلور می روند؟ که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

راههای فرستادن پیج متنی به اکسپلور اینستاگرام

با توجه به محدودیت هایی که برای محتوا های متنی وجود دارد لیکن روش و راههای بسیاری وجود دارد که برای فرستادن پیج متنی به اکسپلور بسیار مؤثر می باشد. در این مقاله بر آنیم که این روش ها را به شما آموزش دهیم پس با ما همراه باشید.

1. استفاده کافی از کلمات مرتبط با موضوع پیجتان

الگوریتم اینستاگرام برای فرستادن پست متنی به اکسپلور به این شیوه می باشد که با توجه به کلمات مرتبط با هر زمینه ای، پست مر بوطه را در صفحه اکسپلورعلاقه مندان مربوط به همان زمینه قرار می دهد.

به عنوان مثال فرض کنید در پستی که نوشته اید از کلمات درخت، دریا، گل و عبارتهای مرتبط استفاده کرده اید در اینجا الگوریتم اینستاگرام پست شما را در صفحه کسانی که علاقه مند طبیعت هستند قرار می دهد و به همین علت با استفاده درست و به جا از کلمات مرتبط با زمینه کاری پیجتان می توانید پست های متنی شما به صورت هدفمندی در صفحه اکسپلور قراربگیرند.

2. استفاده از محتوای متنی دنباله دار در پست

محتوای دنباله دار به محتوایی گفته می شود که کار بر پس از خواندن اسلاید اول پست ترغیب می شود ادامه آن را نیز بخواند. برای نوشتن چنین متنی بهتر است خلاقیت به کار ببرید تا کاربر بیش از پیش به ادامه متن رو بیاورد.

البته عبارت هایی مانند “اسلا ید بعدی” یا “ورق بزنید” در اغلب موارد نمی تواند همه کاربران را برای دیدن اسلاید های بعدی  ترغیب نماید.

از بهترین روش هایی که می تواند کاربران را به دیدن ادامه محتوا بکشاند آن است که انتها ی متن مورد نظر طوری نوشته شود که حس کنجکاوی کاربر را بر انگیزد و بخواهد برای اطلاع از ادامه داستان  تحریک شود.

3. انتشار پست های آلبومی

از جمله معیارهای اینستاگرام برای فرستادن پست شما به اکسپلور وقتی می باشد که کاربران زیادی از پست شما بازدید می کنند.

چنانچه می خواهید بازدید از پستتان بیشتر شود از پست های آلبومی استفاده کنید و محتواهای متنی مرتبط را در اسلاید های متفاوت قرار دهید. هنگامی که بازدید از پست شما بیشتر شد راه برای رفتن پستتان به اکسپلور باز می شود .

این مطلب را از دست ندهید
10 بهترین برنامه فالوور بگیر اینستاگرام

در واقع قراردادن پست آلبومی در اینستاگرام یکی از ساده ترین روش های است که برای اکسپلور خور کردن پیج متنی به کار می رود.

نحوه ورود به اکسپلور اینستاگرام,پیج اکسپلور اینستاگرام,نحوه ورود به اکسپلور اینستاگرام,

4. استفاده از تبلیغات

در هر کسب و کاری که می باشید برای پیشرفت به تبلیغات نیاز خواهید داشت و پیج های اینستاگرام هم دارای همین شرایط هستند چنانچه پیج های بیزینسی اینستاگرام را بررسی کنید پست های تبلیغاتی را کم و بیش مشاهده خواهید کرد.

برای فرستادن پیج خودتان به اکسپلور و جذب بازدید کننده اصولی در تبلیغات وجود دارد که باید آن را رعایت کنید.

جالب است مطلع باشید که پیج های متنی که دارای محدودیت محتوایی هستند نسبت به سایر پیج ها به تبلیغات بیشتری نیاز دارند.

5. فونت خوانا و مناسب برای متن پست

فونت متن از جمله موارد مهمی می باشد که در جذب بازدید کننده و راضی نگه داشتن فالوورها نقش بسزایی دارد.

چنانچه فونت متن به اندازه کافی بزرگ نباشد که کاربران بتوانند به راحتی بخوانند فالوورهای خود را از دست می دهید و چنانچه فونت متن بیش از حد بزرگ باشند دقیقا همین عیب را خواهند داشت.

علاوه بر اندازه فونت، عواملی دیگر در کیفیت پست های متنی شما تأثیر می گذارد که یکی از آنها نوع فونت است و در واقع استفاده از فونت مناسب می تواند یکی از عوامل موفقیت پیج متنی شما به حساب آید.

فرض کنید برای یک پیج آموزشی فونت نستعلیق به کار برده اید این فونت نمی تواند انتخاب مناسبی برای پیج آموزشی باشد بنابراین چنانچه می خواهید رضایت کاربران خود را حفظ کنید و به اکسپلور بروید، در انتخاب فونت متن های خود کمال دقت را به خرج دهید.

6. انتخاب رنگ مناسب برای متن و بکگراند پستتان

یکی دیگر از مواردی که در زییایی و خوانایی پست بسیار تاثیر گذار می باشد انتخاب رنگ مناسب برای متن و بک گراند است.

همیشه سعی کنید برای متن و پس زمینه نوشته هایتان از رنگ هایی به کار ببرید که چشم کابران را ناراحت و خسته  نکند و کاربران برای خواندن متن های طولانی دچار مشکلی نشوند. ویژگی های رنگ متن و پس زمینه مناسب را در زیر توضیح می دهیم.

  • انتخاب رنگ مناسب بسیار مهم است بهتر است، رنگ به اندازه ای متفاوت باشد که موجب شود متن به راحتی خوانده شود.
  • رنگی که حالت نئونی داشته باشد چشم خواننده را اذیت می کند بهتر است از این رنگ انتخاب نکنیم به طور مثال ترکیب رنگ آبی و قرمز حالتی نئونی دارد.
  • البته می توانید عبارت های مهم متن را با رنگ دیگری بنویسید تا کاربر نکات مهم متن را متوجه شود.

7. انتخاب عنوان جذاب برای پست

از جمله ترفندهایی که امروزه به کار می رود و پیج های موفق از آن استفاده می کنند، نوشتن عنوانی جذاب برای پست می باشد.عنوان در جذب کاربر اهمیت فوق العاده ای دارد به صورتی که بعضی از پیج ها یک اسلاید از پست آلبومی خود را برای نوشتن عنوان در نظر می گیرند.

این مطلب را از دست ندهید
تفاوت های Reach و Impression در اینستاگرام

شما می توانید با نوشتن  عنوانی مناسب و حرفه ای کاربران را به سوی پست خود ترغیب نمایید و به این طریق نصف راه را برای رسیدن به صفحه اکسپلور طی کرده اید.

پیج اکسپلور اینستاگرام,نحوه ورود به اکسپلور اینستاگرام,پیج اکسپلور اینستاگرام,

8. اشتراک گذاری محتوای توالید شده توسط کاربران

مدتی است که بسیاری از پیج ها از محتواهای تولید شده کاربران استفاده می کنند و این محتواها مورد استقبال کاربران قرار گرفته است .

در واقع مثال بارزی که می توان آورد محتوای ارسالی از سمت کاربران در زمینه پیج های متنی می باشد که از توییت ها اسکرین شات گرفته شده است و کاربران هم نسبت به این پستها واکنش نشان داده اند.

چنانچه به دنبال نرخ تعامل بال برای پیجتان هستید سعی کنید از این نوع محتواها در زمینه فعالیت خودتان در پیجتان منتشر کنید و مطمئنا این کار موجب می شود پیج متنی شما به صفحه اکسپلور راه یابد.

9. نوشتن Alt Text برای پست

در اینستاگرام روش های متفاوتی برای فهمیدن موضوع محتوای پست ها وجود دارد. یکی از معیارها یی که اینستاگرام می تواند بر اساس آن محتوا را تشخیص دهد، آلت تکست پست می باشد.

هنگامی که می خواهید برای پستتان Alt Text بنویسید در واقع موضوع آن را به اینستاگرام اعلام کرده اید بنابراین برای فرستادن پست های متنی خود به اکسپلور از اکسپلوراستفاده نمایید.

توجه داشته باشید متنی را که می خواهید در آلت تکست تنطیم نمایید باید انعکاس دهنده محتوایی پستتان باشد در غیر این صورت پستتان به اکسپلور فرستاده نخواهد شد و از پیشرفت پیجتان جلوگیری خواهد کرد.

10. استفاده از لیست ها

به طور معمول همه پیج ها در هر زمینه ای بنویسند می توانند از محتواهایی که حالت لیست دارند بهره ببرند به طور مثال چنانچه در زمینه کتاب و کتابخوانی فعالیت دارید می توانید لیستی از نام کتاب ها را در زمینه های گوناگون به صورت پست قرار دهید مانند “زیبا ترین رمان های عاشقانه سال 2022”

این لیست ها معمولاً توسط آمار بالایی Save  می شود و این کار موجب افزایش تعامل پست های متنی شما می شود و رفتن پست را به اکسپلور منجر می شود.

11. تشویق فالوورهای پیج به تعامل

فعالیت های پیج می تواند در قالب محتوایی متنی و تصویری باشد و تعامل زیاد از سمت کاربران ،عامل رسیدن این پستها به اکسپلور می شود.

هرچه قدر لایک، کامنت، سیو و اشتراک گذاری پیج تان بیشتر باشد احتمال آنکه  پست هایتان در اکسپلور قرار بگیرد افزایش می یابد. بنابراین در نوشتن محتوا و گذاشتن پست هایتان این فاکتورها را بکار ببرید.

پیج های متنی به دلیل آنکه از سایر پیج های اینستاگرامی ماهیت متفاوتی دارند برای رفتن به اکسپلور دچار چالش می شوند. در این نوشتار سعی کردیم روش های متفاوتی را معرفی کنیم تا پیجی خلاق وموفق داشته باشید. امیدوارم مطالب به روز و مفید باشد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت خرید فالوور اینستاگرام بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا