اینستاگرام

درباره تقویم محتوای اینستاگرام 1401 بیشتر بدانید!

تمامی شبکه‌ ای اجتماعی که در اختیار مردم قرار دارند همگی از محتوا استفاده می‌ کنند، در واقع با توجه به گفته بیل گیتس محتوا پادشاه است. در خصوص این جمله باید بگوییم که جهان اطراف ما با تغییرات زیادی همراه بوده‌ و همواره محتوا به‌ عنوان یکی از مهم ‌ترین موارد برای بازاریابی به شمار می‌ رود.

در واقع باید بگوییم با ایجاد بازاریابی محتوا برنامه ‌ریزی‌ های دقیقی را هم برای بهره ‌برداری از آن به کار برده‌ اند. ترفندهای زیادی وجود دارد که می ‌تواند به نظم استفاده از بازاریابی محتوا کمک کند که تقوی محتوایی از مهم‌ ترین آن‌ ها می ‌باشد. در ادامه مطالب شما را با تقویم محتوای اینستاگرام آشنا خواهیم کرد.

مفهوم تقویم محتوای اینستاگرام

تقویم محتوایی اینستاگرام همان‌ طور که از اسم آن برداشت می ‌شود یک تقویم می‌ باشد که مشخصات مورد نیاز را در اختیار افرادی که به تولید محتوا می‌ پردازند می گذارد.

با این تقویم محتوایی اینستاگرام همیشه شما تاریخ های خاص و مد نظر خود را مشاهده خواهید کرد، حتی بسیاری از افرادی که مشغول به کسب‌ و کار در اینستاگرام هستند برنامه‌ ریزی‌ هایی را در فصول مختلف سال انجام خواهند داد و طبق تاریخی که مشخص می ‌کنند، در تقویم محتوایی آن را ثبت خواهند کرد.

تیم‌ های بزرگ‌ تر تولید محتوا که معمولاً از چند نفر تشکیل می‌ شوند برای مدیریت کار با مشکلاتی همراه خواهند بود، بنابراین فردی که مدیریت گروه را برعهده دارد می‌ تواند با تقویم محتوا کارهای خود را به‌ راحتی پیش ببرد.

از دیگر مواردی که در تقویم محتوایی اینستاگرام می ‌توانید مشاهده کنید این لست که زمانی که مدیر تیم استراتژی تعیین می‌ شود موضوعات مختلف را به دسته‌ های مناسبی بر اساس اولویت‌ بندی  تقسیم‌ بندی خواهد کرد، قسمت دیگری از تقویم محتوا را برای نوشتن یادداشت ‌ها ایجاد می کنند تا بتوان اولویت‌ بندی های جدید را در آن قرار داد.

هر فردی که در اینستاگرام به فعالیت مشغول باشد بدون ‌شک با مفهوم هشتگ آشنایی دارد، بنابراین اینستاگرام به کاربران کمک می ‌کند تا درک بهتری از مطالب داشته باشند، تقویم محتوایی برنامه ‌ریزی‌ های مناسبی را برای دسته ‌بندی پست‌ هایی با هشتگ ها به کار می ‌برد تا بتواند سرعت کارها را افزایش دهد.

نحوه‌ انتشار محتوا در اینستاگرام از اهمیت ویژه ای برخوردار است، در واقع باید بگوییم تولید محتوا در قالب پست می ‌تواند تاثیر بسیار بیشتری از قرار دادن ویدئو داشته باشد و مدیر محتوا باید تحقیق و بررسی‌ هایی را در این مورد انجام دهد.

مزیت‌ های استفاده از تقویم محتوایی اینستاگرام

با توجه به اطلاعاتی که درمورد تقویم محتوا وجود دارد متوجه خواهید شد که چرا باید از تقویم محتوایی استفاده نمایید. در واقع تقویم محتوا خود از مزایایی برخوردار است که در ادامه آن‌ ها را برای شما بیان خواهیم کرد.

این مطلب را از دست ندهید
آموزش سریع خروج از ریپورت اینستاگرام در 25 دقیقه

یکی از مهم‌ ترین مزیت‌ های استفاده از تقویم محتوا جلوگیری از اتلاف هزینه و انرژی می ‌باشد، بسیاری از افراد بر این باوراند که اگر نتوانیم از کاری به‌ صورت مستقیم درآمدی به دست بیاوریم نباید آن را انجام دهیم، اما این اشتباهی می باشد که ممکن است باعث شود بسیاری از کاربران تقویم محتوا اینستاگرام را به کار نبرند.

بسیاری از افرادی که به ‌تازگی کسب ‌و کار خود راه‌ اندازی کرده ‌اند به دلیل اهمیت ندادن به این‌ موضوع ممکن است در آینده با ضررهای جبران‌ ناپذیری رو به رو شوند، تصور آن ‌ها این ‌گونه است که در صورت کار کردن زیاد موفق خواهند شد، اما بدون استراتژی نمی توان هیچ کاری را انجام داد.

یعنی انجام کار زیاد ممکن است انرژی زیادی را از ما بگیرد و بازده مناسبی هم نداشته باشد، اما بسیاری از کارها حتی با وجود زمان ‌بر نبودن هم می‌ توانند به ما کمک کنند که به درآمد مناسبی برسیم.

از دیگر مزیت ‌های تقویم محتوایی می ‌توان برنامه‌ ریزی محتوا را نام برد که شامل ۱ پروسه بسیار دقیق می ‌باشد، بنابراین شما برای این ‌که بتوانید از بازاریابی محتوا استفاده کنید باید به‌ خوبی با مباحث تقویم محتوای اینستاگرام آشنایی داشته باشید، همچنین با استفاده از این تقویم می ‌توانید روزهایی را که برای کسب ‌و کار شما مناسب هستند تعیین نمایید.

تقویم محتوا اینستاگرام,تقویم محتوای اینستاگرام,تقویم محتوا اینستاگرام,

نحوه ایجاد تقویم محتوا اینستاگرام

با توجه به این ‌که در این محتوا اطلاعات مناسبی را در مورد استفاده از تقویم محتوا اینستاگرام در اختیار شما قرارداده ایم ممکن است افرادی که قصد انجام بازاریابی محتوا را داشته باشند به فکر ساختن تقویم محتوایی بیغتند، در واقع باید بگوییم ساخت این تقویم با دشواری ‌های آن‌ چنانی برخوردار نیست تنها باید چند قدم را که پیش رو دارید طی نمایید.

شناخت کاربران

هذ شبکه اجتماعی را که مشاهده نمایید دارای مخاطبانی است که هر کدام به فکر تولید محتوا هستند، یعنی باید بگوییم پیج هایی که از مخاطب برخوردار نیستند، در واقع هیچ‌ گونه مزیتی ندارند، یعنی تنها مثل یک پیام ذخیره‌ شده می ‌توان به آن‌ ها نگاه کرد.

اولین قدمی که باید برای تولید محتوا در اینستاگرام طی نمایید شناخت دقیق مخاطبان است. شاید بسیاری از افراد تصور کنند که تقویم محتوا  از اهمیت چندانی برخوردار نیست، اما باید بگوییم شما با شناخت مخاطبان به‌ راحتی می ‌توانید متوجه شوید که چه محتواهایی را تولید نمایید و طبق این مرحله می‌ توانید بقیه راه را با خیالی راحت طی کنید.

برنامه‌ ریزی برای مناسبت ‌ها

بعد از این ‌که مخاطبان خود را شناسایی کردید باید به فکر برنامه ‌ریزی مناسبت ‌ها در اینستاگرام باشید. بهترین ابزار برای این کار استفاده از تقویم مناسبتی اینستاگرام می ‌باشد که در آن می ‌توانید روزهای مهم را در آن علامت‌ گذاری نمایید.

این مطلب را از دست ندهید
کسب درآمد از همکاری در فروش اینستاگرام

در واقع باید این‌ موضوع را برای شما بیان کنیم که دکمه table lock روزهای مخصوص به خود را دارا می ‌باشد, به‌ عنوان مثال در ۱۳ آبان که روز دانش ‌آموز می باشد ممکن است بتوانید از طرح‌ های تخفیفاتی در تقویم محتوای خود استفاده نمایید تا سودی را نصیب مشتریان و خود نمایید.

البته این موضوع به معنی این نیست که تنها می‌ توانید از تخفیف و کمپین‌ ها برای فروش در تقویم مناسبتی استفاده کنید، گاهی اوقات مناسبت‌ های خاصی وجود دارد که شما می‌ توانید طبق آن‌ ها به انتشار استودیوهای مختلف بپردازید.

تقویم محتوای اینستاگرام,تقویم محتوا اینستاگرام,تقویم محتوای اینستاگرام,

مشخص کردن اهداف

بعد از طی ۲ مرحله ای که گفته شد باید هدف و معیار خود را مشخص نمایید، به این صورت که به‌ دنبال این ‌موضوع باشید که دلیل فعالیت شما در اینستاگرام چه چیزی می‌ باشد، آیا قصد دارید با فروش محصولات به سود مناسبی برسید یا تنها فالوور های خود را افزایش دهید.

هر کدام از معیارهایی که گفته شد را اگر در ذهن خود مجسم نمایید می‌ توانید معیاری را برای اندازه‌ گیری آن در تعیین نمایید، به‌ عنوان مثال اگر قصد شما برای فعالیت در اینستاگرام تنها فروش محصولات باشد، باید این استراتژی را به کار ببندید که با سرمایه‌ ای چند میلیونی می ‌توانید به سود و فروش چند درصدی برسید.

اجرای ایده‌ ها

بعد از تمامی مراحل گفته ‌شده باید ایده ‌هایی را که در ذهن خود دارید پیاده کنید، همان ‌طور که متوجه هستید تقویم محتوای اینستاگرام از چند بخش مختلف تشکیل می ‌شود که هر قسمت از آن را با توجه به موضوعی که دارد باید پر نمایید و آن را مورد ارزیابی قرار دهید تا ببینید با انجام چه کارهایی می‌ نوانید موفقیت خود را بدست آورید.

ترفند تقویم محتوا اینستاگرام

شما هنگام استفاده از تقویم محتوای اینستاگرام ممکن است احساس خوبی نداشته باشید و این‌ گونه به‌ نظر می‌ رسد که خشک و بی ‌جان است، اما بعد از چند روز کار کردن با این سیستم می ‌توانید خلاقیت ‌ها و ایده‌ های خود را بر روی آن پیاده کنید و به کسب ‌و کار خود کمک نمایید.

ترفندهای مختلفی را می‌ توانید در تقویم محتوا اینستاگرام مشاهده نمایید که شامل استفاده از تقویم مناسبت‌ های جهانی، برنامه‌ریزی‌ هایی برای تولید محتواهای جذاب و بروز، همکاری کردن در تولید یک محتوا و … می‌ باشد.

اگر بخواهیم در مورد اهمیت تقویم محتوا اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم باید بگوییم که هیچ‌ کسی نمی‌ تواند بدون برنامه‌ ریزی موفق شود، بنابراین تقویم محتوا ابزاری به شمار می ‌رود که در موفقیت شما نقش بسزایی را ایفا می ‌کند.

پیشنهاد می کنم همین حالا از خدمات سایت دیجی فالوور استفاده کنید. اگر به دنبال فالوور ایرانی اینستاگرام هستید برای ورود به این سایت روی “خرید فالوور اینستاگرام” کلیک نمایید

برای خرید فالوور اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

دکمه بازگشت به بالا