اینستاگرام

اصول بازاریابی اینستاگرام در چه نکاتی خلاصه شده است؟

خلاصه اصول بازاریابی اینستاگرام

اینستاگرام، یکی از پربازدید ترین اپلیکیشن های موجود در جهان است و در بین مردم، محبوبیت زیادی دارد. به طوری که، عده زیادی از افراد به این برنامه اعتیاد پیدا کرده اند و کل روز را به تماشای پست و استوری فالوورهای شان می گذرانند!

در مقایسه با سایر کشورها، در ایران اینستاگرام مدت زمان طولانی تری در بین مردم رواج پیدا کرد. اما پس از آشنا شدن افراد با آن، تعداد دانلودهای این برنامه روز به روز بیشتر و به یکی از اصلی ترین اپلیکیشن های هر گوشی تبدیل شد.

به دلیل استقبال بیش از حد مردم از اینستاگرام و جایگزینی خریدهای اینترنتی به جای خرید حضوری، صاحبان کسب و کارهای مختلف محصولات خود را در قالب پست و یا استوری در این برنامه به اشتراک گذاشتند و با این روش، مشتری های بیشتری به دست آوردند.

خرید از اینستاگرام، به دلیل مزایایی مانند صرفه جویی در وقت، امکان مشاهده نمونه های بیشتر، قیمت مناسب تر و… محبوبیت زیادی کسب کرد و از این طریق، بازاریابی و یا همان مارکتینگ اینستاگرام به وجود آمد.

اصول بازاریابی اینستاگرام,اصول بازاریابی در اینستاگرام,روش های بازاریابی اینستاگرام

چرا بازاریابی در اینستاگرام اهمیت دارد؟

امروزه، به دلیل وجود پلتفرم های مختلف، بازاریابی در برنامه های زیادی انجام می شود و همین امر، افراد را نسبت به یاد گرفتن این حرفه و مهارت مشتاق تر می کند مانند تبلیغات در اینستاگرام.

نکته حائز اهمیت درباره اصول بازاریابی اینستاگرام، تعداد مخاطب است. بدون شک، هدف ما از مارکتینگ، کسب درآمد بیشتر می باشد و افزایش درآمد از این طریق، به تعداد مخاطب ها بستگی دارد.

به طور کلی، برای بازاریابی علاوه بر اینستاگرام، برنامه های فراوانی وجود دارند اما، در بین همه آن ها، این اپلیکیشن کاربران بیشتری را به سمت خود جذب می کند.

به همین دلیل، در صورت برقراری شرایط، آگاهی از اصول اولیه بازاریابی، جذب مخاطب و… مارکتینگ در اینستاگرام نسبت به سایر برنامه ها بهتر و سرعت نتیجه دهی مثبت آن نیز بالاتر است!

 

دلایل بازاریابی در اینستاگرام

همان طور که ذکر شد، اصلی ترین دلیل روی آوردن افراد به مارکتینگ و اصول بازاریابی در اینستاگرام، ایجاد تغییر در میزان درآمدشان است و پس از آن، اهداف دیگری را نیز دنبال می کنند.

به عنوان مثال، اغلب کسانی که محصولات خود را در پیج شان به فروش گذاشته اند، با استفاده از روش هایی مثل تبلیغات، در نظر گرفتن جایزه و یا تخفیفات ویژه برای فالوورها و مانند این ها، سعی می کنند تعداد دنبال کننده های خود را افزایش دهند.

با افزایش فالوور ها و علاقه آن ها به محتوا و اجناس پست شده در پیج شما، به طور طبیعی میزان فروش تان نسبت به گذشته بیشتر می شود. بنابراین، می توان گفت مارکتینگ به منظور بالا بردن تعداد فروش محصولات نیز صورت می پذیرد.

از جمله سایر دلایل وارد شدن افراد به حوزه بازاریابی، برندینگ در اینستاگرام است. به طور کلی، برندینگ به افزایش ارزش محصول و در نتیجه شناخته شدن یک برند گفته می شود.

به همین خاطر، کسانی که برند لباس، عطر و… مخصوص خود را تاسیس کرده اند، با استفاده از مارکتینگ، راحت تر برند خود را به دیگران معرفی می کنند و به شهرت می رسند.

یکی دیگر از مزایای بازاریابی اینستاگرام، بهبود نرخ تعامل یک صفحه در اینستاگرام است. تنها با دانستن اصول بازاریابی و استفاده درست از آن ها، می توان فالوورهای جدید به پیج اضافه نمود و با ارتباط با آن ها از طریق دایرکت، استوری و پست ها نرخ تعامل را افزایش داد.

نحوه بازاریابی اینستاگرام,نکات بازاریابی اینستاگرام,اصول بازاریابی اینستاگرام

اصول بازاریابی اینستاگرام را بشناسید

بسیاری از افراد، برای رسیدن به اهداف گفته شده، مارکتینگ در اینستاگرام را شروع می کنند. ولی در اکثر مواقع، به دلیل پیروی نکردن از برخی از ساده ترین شرایط، مانند بقیه، پیشرفت چندانی را در پیج شان مشاهده نمی کنند.

در قدم اول، باید وضعیت کاربری پیج خود را تغییر دهید. به طور کلی، کسانی که محصولات مختلفی را در اینستاگرام به فروش می رسانند و به خصوص، افرادی که قصد بازاریابی در این برنامه را دارند، باید پیج شان را از عادی به تجاری تغییر دهند.

از جمله مزایای اکانت های تجاری برای صاحبان کسب و کار، می توان به اضافه کردن راه های ارتباطی مثل تماس، ایمیل یا حتی لینک وبسایت ها اشاره کرد.

علاوه بر آن، با استفاده از قابلیت هایی که اینستاگرام به شما می دهد، امکان آگاهی از تعداد کسانی که از پیج بازدید کرده اند، تعداد سیو و اشتراک گذاری پست ها توسط فالوورها نیز به شما نمایش داده می شوند.

پس از تبدیل کردن پیج به یک اکانت تجاری، اینستاگرام به شما اجازه استفاده از قابلیت تگ خرید که با عنوان تگ قیمت نیز شناخته می شود را می دهد.

بر این اساس، می توانید محصول مورد نظر خود را در یک پست و یا استوری به اشتراک بگذارید و سپس، تگ خرید را فعال کنید.

فالوورها پس از کلیک بر روی تگ خرید، از اطلاعاتی از قبیل قیمت، مشخصات ظاهری و… که شما برای محصول خود درج کرده اید اطلاع می یابند و حتی می توانند جنس مورد نظر را به سبد خرید خود اضافه نمایند.

اصول بازاریابی اینستاگرام,اصول بازاریابی در اینستاگرام,روش های بازاریابی اینستاگرام

یکی از مهم ترین نکاتی که یاعث موفق شدن شما در بازاریابی در اینستاگرام می شود، توجه به ظاهر کلی پیج است.

هرچه آیدی، عکس پروفایل و بیو پیج شما تناسب بیشتری با محتوای تولید شده داشته باشد، افراد بیشتری به صفحه تان جذب می شوند و نرخ تعامل و میزان فروش بالا می رود.

برای انتخاب نام کاربری، بهتر است نام برندتان را درج کنید. اگر به تنهایی پیج را اداره می نمایید و خود به همه امور می پردازید، استفاده از نام شخصی برای آیدی نیز مناسب است.

عکس پروفایل، باید خاص باشد. به هیچ وجه از عکس های تکراری موجود در اینترنت استفاده نکنید. چرا که، این عکس ها در دسترس همه افراد هستند و در نگاه اول، برای آن ها جذابیت خاصی ندارند.

به عنوان مثال، می توانید لوگو مخصوص برند و یا محصول خود را بسازید و آن را در پروفایل تان بگذارید.

علاوه بر آن، بهتر است در قسمت بیو، توضیح مختصر و جذابی درباره پیج تان دهید و اعتماد کاربران را جلب کنید. این روش ها، به شدت برای بازاریابی در اینستاگرام مناسب هستند و باعث رونق کسب و کار شما می شوند.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا