فروش محصولات از طریق اینستاگرام با ترفندهای فوق العاده
در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با ما بحث مهم فروش محصولات اینستاگرام آشنا کنیم.
امروزه افراد متوجه شده اند که تنها فروش حضوری کافی نمی باشد و باید در کنار فروش در مغازه راه اینترنتی را نیز پیش بگیرند زیرا با راه اندازی فروش اینترنتی در شبکه مجازی اینستاگرام می توانند با بالا بردن فروش خود در کوتاه ترین زمان تحولی در کارشان به وجود بیاورند.
پس ما را تا پایان مقاله همراهی کنید تا با برخی تجربیات ارزشمند شما را در این راه یاری کنیم.
اپلیکیشن اینستاگرام یکی از محبوب ترین برنامه ها در میان سایر برنامه ها به شمار می رود که کاربران ایرانی بسیاری نیز از این اپلیکیشن استفاده می کنند.
در چند سال گذشته این برنامه محلی برای به اشتراک گذاشتن تصاویر و نظر دادن درباره آن بود اما امروزه با بروز رسانی هایی که بر روی این اپلیکیشن صورت گرفته است باعث شده تا کاربران بتوانند به غیر گذراندن اوقات فراقت، محلی را برای در آمد زایی عالی فراهم سازند.
به دلیل رونق گرفتن فروش اینترنتی تعداد بسیار زیادی از افراد کسب و کار خود را برای دیده شدن بیش تر و فروش بالا تر به اینستاگرام آورده اند.
برخی از افراد فکر می کنند فروش محصولات اینستاگرام بسیار راحت و بی درد سر شکل می گیرد اما این طور نیست.
برای این که بتوانید در اینستاگرام به راحتی فروش داشته باشید باید ترفند هایی را بدانید و از آن ها استفاده کنید.
برای دیده شدن و فروش محصولات خود در اینستاگرام باید به شیوه حرفه ای عمل کنید به فروش در آوردن محصولی در اینستاگرام به معنی ایجاد بازیابی در این شبکه اجتماعی به حساب می آید که بیش تر در باره این مباحث با شما صحبت خواهیم کرد.
ساخت فروشگاه در اینستاگرام و دلایل آن
در قسمت مقدماتی با میزان پیشرفت برنامه اینستاگرام در سال های اخیر آشنا شده اید و می دانید که می توانید در این شبکه فروش محصولی را که مد نظر دارید آغاز کنید.
در این میان برای شما سوالاتی از قبیل این که آیا ارزش دارد که برای فروش محصولات خود زحمتتان دو برابر شود و دست به فروش مجازی زد؟
آیا می دانستید که اینستاگرام دومین شبکه اجتماعی در جهان است که در میان کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد؟
همچنین اینستاگرام امروزه حدود یک میلیارد کاربر فعال در خود جای داده است که ماهانه در این برنامه فعالیت می کنند.
این موضوع باعث شده است تا در اینستاگرام مخاطب برای تمامی زمینه ها وجود داشته باشد.
این یک امر کاملا طبیعی به حساب می آید که مخاطبی که در یک فضای مجازی وجود داشته باشد موجب می شود برای آن موضوع مشتری نیز به وجود آید.
اگر شما بخواهید مغازه یا فروشگاهی را بنا کنید در مکانی این کار را انجام می دهید که مخاطب وجود داشته باشد دقیقا همین امر نیز در رابطه با برنامه اینستاگرام نیز صدق می نماید.
امروزه اینستاگرام در میان دیگر شبکه های اجتماعی قابلیت بسیار بالایی برای فروش محصولات را دارا می باشد و بهترین موقعیت ها در اختیار شما قرار می دهد.
برای مثال
شما می توانید بر روی محصول خود تگ خرید قرار دهید و مخاطبین تان با استفاده از آن ها خرید خود را انجام دهند و یا می توانید میزان فروشتان را در طی بازه زمانی گوناگون بررسی نمایید.
برخی گمان می کنند که راه اندازی فروشگاه مجازی در اینستاگرام تنها مختص افرادی است که در دنیای واقعی نیز فروشگاه دارند اما این یک باور غلط است.
شما می توانید از همان ابتدا برای فروش محصولات خود در اینستاگرام اقدام کنید.
راه اندازی کردن پیج فروش محصولات در اینستاگرام
تا به اینجا با دلایل فروش محصولات از طریق اینستاگرام آشنا شده اید و همچنین متوجه شده اید که در اینستاگرام مخاطبان بسیار زیادی در تمامی زمینه ها وجود دارد.
شما می توانید در این شبکه اجتماعی سه نوع پیج داشته باشید.
- پیج عادی
- پیج تجاری
- پیج کری تور
به نظر شما برای داشتن یک پیج فروشگاهی در اینستاگرام باید چه نوع پیجی داشت؟
اینستاگرام برای تمامی افراد و کاربران این شبکه قابلیت ها و ابزار هایی را به شکل مجزا برای پیج های فروشگاهی در دسترس قرار داده است.
قابلیت هایی هستند که برای پیج های عادی به شکل پیش فرض قابل استفاده نمی باشند و افراد برای این که بتوانند از این عنوان ها بهره مند شوند بایستی برای استفاده از این قابلیت پیج خود را از حالت عادی خارج کرده و به پیج تجاری تغییر وضعیت دهد این کار اصلا دشوار نیست برای انجام تغییر وضعیت پیج کار های زیر را انجام دهید.
در مرحله اول وارد پیج خود که قصد دارید در آن فروش محصولات را آغاز کنید شوید و در بخش تنظیمات در بین گزینه هایی که وجود دارد بر روی گزینه اکانت account کلیک کنید.
در ادامه بر روی گزینه account switch to professional بزنید و در مرحله آخر تنها کاری که باید انجام دهید این است که بر روی گزینه Business کلیک کنید.
به همین سرعت و آسانی اکانت شما از حالت عادی به حالت تجاری تبدیل خواهد شد و شما می توانید محصولات خود را در اینستاگرام به فروش برسانید و از قابلیت های مخصوص فروش بهره ببرید.
ترفند هایی که باید برای فروش بیش تر محصولات در اینستاگرام دانست
اگر به طور کامل مطالب بالا را مطالعه کرده باشید تا به اینجا می دانید که چطور می شود در اینستاگرام اقدام به فروش محصولات کرد.
با تغییر حالت اکانت از حالت عادی به تجاری نیز آشنا شده اید و با ابزار ها و روش های گوناگون زیادی برای استفاده شما فراهم شده اند تا به کسب و کارتان کمک کنند نیز آشنا شده اید.
اگر شما تمامی مراحل و ترفند ها را به موقع و به درستی انجام دهید می توانید هر چه سریع تر فروش محصولات اینستاگرام را آغاز کنید.
بهینه سازی پروفایل پیج اینستاگرام
مهم ترین و اصلی ترین بخش برای فروش محصولات اینستاگرام شما بهینه کردن پروفایل تان در این شبکه می باشد.
برای این کار باید شما از عکسی استفاده کنید که مرتبط به موضوع فروش باشد و کیفیت بسیار بالایی نیز داشته باشد.
اگر از برند خاصی برای فروشتان به کار می برید برای بالا بردن اعتبار تان برای پروفایل از عکس برند خود استفاده کنید.
دومین نکته طلایی که باید به آن در پروفایل تان توجه کنید نام کاربری شماست، استفاده کردن از نام های بسیار طولانی و نامفهوم اصلا کار درستی نیست.
باید از نام های کوتاه و با مفهوم استفاده کنید تا کاربران بتوانند به راحتی در خاطر شان داشته باشند.
برای نام کاربری می توانید از نوعی برند، نام کسب و کارتان به کار ببرید و نکته بعدی که بسیار نیز حائز اهمیت است درج بیو متناسب با کارتان می باشد.
محتوای بیو شما باید خلاصه ای از نوع کسب و کارتان باشد و گزارش کوتاهی از کار و برند تان برای دنبال کننده داشته باشد.
این کار باعث می شود تا شما اطلاعاتی را برای مشتریان تان از نوع کسب و کار در اختیار آن ها قرار دهید.
توجه داشته باشید اگر برای فروش محصول خود سایت دارید حتما لینک آن را در بیو قرار دهید تا افراد بتوانند به شکل گسترده تری محصولات شما را مشاهده کنند.
تگ کردن قیمت در اینستاگرام
یکی دیگر از نکات مهم در فروش محصولات اینستاگرامی استفاده کردن از تگ خرید است که برای به کار بردن از این بخش باید اکانت تجاری اینستاگرامتان را به اکانت تجاری فیسبوک خود متصل شوید.
با انجام این کار می توانید محصول تان را در پیج تجاری فیسبوک قرار داده و به بالا آمدن پیج تجاری خود کمک کنید.
اگر شما بخواهید محصول تان را در قالب پست انتشار دهید می توانید از قابلیت تگ خرید نیز بهره مند شوید.
کار تگ خرید این است که به دنبال کننده گان این امکان را می دهد با بتواند از قیمت محصول مطلع شود و هم به راحتی بتواند به قسمت خرید آن محصول هدایت شود.
اگر می خواهید محصول خود را با استفاده از پست کردن به فروش برسانید کمک گرفتن از تگ قیمت به شما بسیار پیشنهاد داده می شود که ترفندی هوشمندانه می باشد.
استفاده کردن از لینک خروجی در استوری
در آپدیت های قدیمی اینستاگرام شما تنها درج لینک را در بیو می توانستید انجام دهید اما امروزه با بروز رسانی هایی که صورت گرفته است می توانید بر روی استوری های خود نیز لینک هایی را درج کنید.
احتمالا شما نیز دیده اید که برخی از پیج های تجاری بر روی استوری های خود از لینک هایی را قرار داده اند که در قسمت پایین صفحه نیز گزینه See more قرار گرفته است.
برای معرفی محصول تان شما می توانید در استوری آن را به دنبال کننده هایتان معرفی نمایید و لینک خرید و بازدید برای آن نیز به کار ببرید.
اما باید توجه داشته باشید که برای استفاده کردن از این آپشن حتما باید پیج شما در حالت تجاری قرار بگیرد و تعداد فالوور های شما حدود ده هزار تا باشد.
تولید کردن محتوا مناسب برای اینستاگرام
ترفند نهایی که در فروش محصولات اینستاگرام باید حتما از آن استفاده کنید تولید محتوا اینستاگرام دقیق و مناسب می باشد.
برخی فکر می کنند تولید محتوا فقط پست کردن و نشر دادن یک محتوا ساده می باشد که این چنین نیست برای داشتن محتوای مناسب و حرفه ای باید بتوانید از ابزار های مناسب بهترین استفاده را برای ساخت تولید محتوا به کار ببرید.
همان طور که می دانید و برای کاربران مشهود است که اینستاگرام امروزه بر پایه محتوای تصویری فعالیت می کند و شما کاربر محترم باید محصول خود را با کمک گرفتن از بهترین محتوا های تصویری که شما ویدیو ها و عکس ها هستند به مخاطبین تان معرفی نمایید.
کلام پایانی
اگر شما نیز از آن دسته افراد هستید که می خواهید فروش محصولات تان را در اینستاگرام شروع کنید در وحله اول باید بدانید که بهترین گزینه را انتخاب کرده اید.
بزرگ ترین نکته برای موفق بودن در این شبکه اجتماعی ایجاد ظاهر شیک برای پیج و فعالیت با داشتن الگو ریتم دقیق می باشد.