شاید جالب باشد که بدانید بلاگر ها در دسته خوش سلیقه ترین انسان های دنیا قرار می گیرند. زیرا این افراد از بین تمام چیز هایی که در پیج خود استفاده می کنند بهترین آن را انتخاب و استفاده می کنند. حتماً شما نیز وارد پیج بلاگر مورد علاقه خود یا به طور اتفاقی وارد پیج یک بلاگر شده اید و با آیتم های زیبا و چشم نوازی از جمله وسایل دکوراسیون منزل آن ها رو به رو شده اید.
بلاگر ها از لوکس ترین وسایل منزل و حتی زیبا ترین لباس های ترند برای این که جلوی دوربین حضور پیدا کنند استفاده می کنند. هر بلاگری در هر حوضه ای که مشغول به کار باشد در همان حوزه آیتم های جذابی را به مخاطب خود نشان می دهد. برای مثال بلاگر لایف استایل در فعالیت های روز مره خود ممکن است قسمت های مختلف منزل خود را به مخاطبین نشان می دهد.
تمام چیز هایی که در عکس و فیلم های او می بینید جدید ترین ها و دلربا ترین وسایل یا خوراکی ها هستند که باعث می شود شما نیز به دنبال تهیه آن ها باشید. در واقع بلاگر ها سعی دارند در شخصیت شما نفوذ کنند و بر روی سلیقه افراد اثر بگذارند. تا کنون این رویه موفقیت آمیز بوده و شما نیز حتماً از بلاگر محبوب خود تأثیر گرفته اید. اگر قصد دارید بک بلاگر موفق شوید ما در این مقاله قصد راهنمایی شما را داریم.
بلاگر کیست؟
ابتدا باید بدانید که بلاگر چیست و چه فعالیتی را قرار است انجام دهد. معنای کلمه بلاگر از لغت انگلیسی بلاگ که مخفف کلمه وبلاگ می باشد گرفته شده است. در واقع فردی که وبلاگ نویسی انجام می دهد همان بلاگر است. اما امروزه معنای بلاگر کمی تغییر کرده و معنای اصلی آن متفاوت تر از گذشته می باشد و دیگر معنای قدیمی خود را ندارد.
فعالیت این افراد امروز پیچیده تر از یک وبلاگ نویسی ساده است. این افراد شرت بیش تری از یک وبلاگ نویس ساده را دارند و در حوزه فعالیت خود فرد شناخته شده و معروفی می باشند. او در این حرفه باید به گونه ای عمل کند که تمام اعمال و رفتار او بر افراد دنبال کننده او تأثیر داشته باشد. بلاگر ها در هر زمینه ای نظر شخصی خود را بیان می کنند و راجع به هر مسئله ای نظر فردی خود را با طرفداران خود در میان می گذارند. حتی سبک زندگی بلاگر ها را در تولید محتوای آن ها خواهید دید. این سبک هر چه که باید به احتمال خیلی زیاد مورد تائید طرفداران آن ها می باشد. در ادامه مطلب منظور از به کار بردن نام بلاگر فردی موفق است.
تعریف مشخص و قابل فهم بلاگر در بین افراد مختلف؛ فردی است که در حوزه ای مشخص بتواند الگوی افراد زیادی باشد. در واقع بلاگر ها سر مشقی برای طرفداران خود هستند که ممکن است در امور مختلف از او حمایت کنند. برای مثال لباس مورد تائید بلاگر را برای خود تهیه کنند، غذای مورد تائید بلاگر محبوب خود را انتخاب نمایند و اقدامات این چنین انجام دهند.
ممکن است تمام آیتم های مورد علاقه بلاگر به گونه ای مورد علاقه طرفداران او نیز قرار بگیرد. بلاگر ها به مانند رهبران یک گروه هستند که دارای تیم خود می باشد و هر تیم دارای قوانین و عقاید متفاوتی می باشد. از این موضوع می توان نتیجه گرفت که بلاگر یک شخص متأثر بر افراد دیگر می باشد که با به اشتراک گذاری محتوا های مختلف مورد پسند افراد زیادی قرار می گیرد و او را حمایت می کنند.
بلاگری را از کجا شروع کنیم؟
در صورتی که هنوز وارد این راه نشده اید و آن را آغاز ننموده اید باید بگوییم که راه طولانی را در پیش دارید. افراد با تجربه در این حوزه به افراد تازه کار توصیه می کنند که اگر قصد دارید در این زمینه موفق شوید بهتر است از ابتدای کار که ساخت یک وبسایت می باشد شروع نمایید. برای آغاز فعالیت در این زمینه شما نیاز به یک اکانت شخصی دارید. در هر فضایی که قصد فعالیت در آن را دارید می بایست یک صفحه شخصی به نام خودتان ایجاد کنید. معنای اصلی بلاگر بر می گردد به افرادی که در اینستاگرام فعالیت دارند. عکس پروفایل شما فاکتور بسیار مهمی است که در صورت جذاب بودن باعث می شود افراد زیادی شما را دنبال کنند.
بنابراین می بایست عکس جذاب و تأثیر گذاری را به عنوان عکس اصلی خودتان در پروفایل ثبت نمایید. قسمت کوتاهی از صفحه شخصی شما مربوط به معرفی کوتاهی از خودتان می شود. می بایست به صورت مختصر خود را معرفی نمایید و به مخاطبین اندکی از اطلاعات کلی خود را ارائه دهید.
بهتر است از جملات مختصر و مفید استفاده کنید تا تمامی مخاطبین به سرعت آن را بخوانند و متوجه کلیت فعالیت و شخصیت شما شوند. حوزه فعالیت و موضوع آن را می بایست در این قسمت به مخاطب اطلاع دهید تا مخاطب در صورتی که علاقه مند به فعالیت شما می باشد شما را دنبال نمایند. بعد از عکس پروفایل مطالب موجود در بیوگرافی شما از موارد مهمی است که می بایست به طور اصولی و درست به آن بپردازید. این مطالب می بایست از جذابیت لازم برخوردار باشد تا مخاطب آن را مطالعه کرده و جذب آن شود.
حال وقت آن است که فعالیت صفحه خود را شروع کرده و محتوا های خود را با دنبال کنندگان به اشتراک بگذارید. شاید در ابتدای فعالیت دنبال کنندگان از شما انتظار نداشته باشند که مطلبی درباره خودتان و یا تصویری از خودتان قرار دهید. آن ها انتظار دارند تا محتوای جذابی در حوزه فعالیت شما ببینند. بنابراین می بایست سعی کنید تا مطالب شما بسیار جذاب و مفید باشد. در روز های اولیه فعالیت خود اگر دنبال کنندگان زیادی نداشتید نگران نباشید. خیلی از بلاگر ها این گونه فعالیت خود را شروع کردند و مدتی بعد در بین افراد زیادی شناخته شدند.
انواع بلاگر و محبوب ترین آن
معمولاً بلاگر ها در حوزه های مشخصی مشغول فعالیت هستند. این موضوع حائز اهمیت است زیرا افراد معمولاً برای هر کاری می توانند از بلاگر خاصی مشورت بگیرند یا در پیج او درباره موضوع خاصی تحقیق کنند. برای مثال بلاگری که همیشه در سفر است می تواند به مخاطبین خود برای سفر به مکان های خوب کمک کند.
- برخی بلاگر ها بلاگر لایف استایل هستند و درباره داستان زندگی خود و روزمرگی های خود محتوا تولید و با مخاطبین به اشتراک می گذارند.
- بلاگر هایی نیز هستند که در به طور تخصصی در زمینه معرفی محصولات آرایشی و بداشتی تولید محتوا می کنند. این بلاگر ها بر اساس تجربه استفاده خود از یک محصول تجربیات خود را با مخاطبین به اشتراک می گذارند.
- در زمینه گردشگری در شهر و یا کشور نیز بلاگر هایی که به این حوزه علاقه دارند فعالیت می کنند. این افراد مکان های مناسب و اقامتگاه های جذابی را معرفی خواهند نمود.
- محتوا های طنز نیز این روز ها بسیار پر طرفدار هستند. بلاگر هایی که استعداد تولید محتوای طنز را نیز دارند در این زمینه فعالیت می کنند. هر قدر محتوا های موجود در صفحه بلاگر طنز جذاب تر باشد افراد زیادی دنبال کننده این صفحات خواهند بود.
- بلاگر های خوش تیپ نیز می توانند در این زمینه محتوا تولید نمایند و اصول مختلف استایل های مختلف و ست نمودن لباس ها و اکسسوری ها را به مخاطب خود آموزش دهند.
- خوراکی ها و غذا های جدیدی امروزه تولید شده و به بازار عرضه می شوند. بلاگر های شکمو نیز می توانند از این فرصت استفاده نموده و از این طریق تولید محتوای خود را پیش ببرند.
- حوزه های مختلفی در زمینه بلاگری وجود دارد که افراد علاقه مند می توانند از آن ها استفاده نموده و در هر زمینه ای که به آن علاقه یا تخصص دارند فعالیت نمایند. بلاگر های متخصص در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی، معرف کتاب های مختلف، بلاگر های ورزشگاه و. از جمله بلاگر هایی هستند که می تواند در فضا های مختلف تولید محتوا نموده و طرفداران خود را جذب کنند.
بلاگر ها را نمی توان محدود به چند حوزه نمود یا آن ها را دسته بندی کرد. زیرا مانند سایز حوزه ها دسته بندی محدودی برای آن ها وجود ندارد. افراد علاقه مند به بلاگری در هر حوزه ای که امروزه برای افراد جذاب است می توانند فعالیت کنند و با محدودیتی مواجه نیستند.
در چه زمینه ای بلاگری کنیم؟
بر خلاف تصور برخی افراد بلاگری شغلی بسیار وقت گیر است شما دائماً باید در حال فعالیت و تولید محتوا باشید. بلاگر ها دائماً می بایست محتوای جذابی را با مخاطبین به اشتراک بگذارند تا مخاطبین دلیلی برای دنبال کردن آن ها داشته باشد. ممکن است خیلی از محتوا هایی که از نظر یک بلاگر جذاب باشد از نظر مخاطبین او دارای جذابیت خاصی نباشد.
بنابراین او باید همیشه در تکاپو و تلاش باشد تا محتویات جذابی را تولید نماید. اگر حوزه ی خاصی را برای فعالیت بلاگری در صفحه خود انتخاب می کنید بهتر است در آن زمینه متخصص باشید. در این صورت می توانید جذابیت ها و موارد جالب حوزه فعالیت خود را به رخ مخاطب بکشید و مورد تشویق و تمجید آن ها قرار گیرید. منظور از این موضوع این است که می بایست اول در زمینه مورد نظر تحقیق نموده و اطلاعات لازم را به دست آورید سپس شروع به تولید محتوا کنید. قطعاً شما قادر نخواهید بود در حوزه ای که به آن علاقه مند نیستید محتوای جذابی تولید کنید.
با این وجود برخی از محبوب ترین موضوعات بلاگری عبارتند از:
بلاگر سبک زندگی (لایف استایل):
سبک زندگی یکی از پر طرفدار ترین موضوعاتی است که هر بلاگری می تواند آن را برای تولید محتوا انتخاب کند. زیرا شناخت سبک های زندگی مختلف یکی از موضوعاتی است که هر انسان کنجکاوی خواهان دانستن آن است. اگر شما نیز به دنبال راهی برای کسب درآمد هستید می توانید از این شغل استفاده کنید. می توانید با به اشتراک گذاشتن جذابیت های زندگی خود و یا جذاب جلوه دادن آن ها صاحب درامد شوید. بلاگر لایف استایل می تواند راجع به موضوعات زیادی برای مخاطبین خود تولید محتوا نمایند و محدودیتی نخواهد داشت. اگر تخصص خاصی ندارید می توانید از طریق به اشتراک گذاشتن سبک زندگی خود و اتفاقات روزمره به فعالیت بلاگری بپردازید. هزینه ای که در این حوزه از بلاگری صرف خواهید نمود می تواند مقرون به صرفه تر از حوزه های تخصصی باشد. قطعاً فعالیت در حوزه های تخصصی نیاز به صرف هزینه برای دسترسی و کسب اطلاعات بیش تر خواهد داشت.
بلاگر طراح و ایده پرداز دکوراسیون داخلی:
امروزه کمالگرایی باعث شده تا افراد به دنبال راه هایی برای جذاب نمودن ظاهر منزل خود باشند. اگر در زمینه دکوراسیون داخلی تخصص دارید می توانید به راحتی با ارائه ترفند های کاربردی مخاطبین زیادی را برای خود جذب نمایید. تقاضای زیاد برای ایجاد تنوع و جذابیت در منزل باعث شده تا افراد زیادی بلاگر های دکوراسیون داخلی را دنبال کنند و از آن ها ایده بگیرند.
بلاگر فعال در حوزه سلامت بدن:
مشکلات سلامتی همیشه به دلیل ناپرهیزی های لازم برای افراد وجود دارد. اگر در زمینه حفظ سلامتی دارای مهارت هستید یا اطلاعات زیادی دارید می توانید در این زمینه به بلاگری بپردازید. ممکن است خیلی از اطلاعاتی که ارائه دهید اطلاعات تخصصی نباشد و کاملاً اطلاعات عمومی باشد که افراد زیادی از آن اطلاع ندارند و از این بابت جذب شما خواهند شد. البته باید بدانید که احتیاط در این زمینه ضروری است؛ زیرا سلامت افراد بسیار مهم می باشد و ریسک در زمینه سلامت قابل قبول نیست. پس باید از صحت تمامی اطلاعاتی که به مخاطبین در جهت افزایش سلامتی آن ها انتقال می دهید مطمئن شوید. نباید اطلاعاتی را که از صحت آن مطمئن نیستید در اختیار افراد قرار دهید؛ چرا که ممکن است باعث به خطر انداختن سلامتی برخی از آن ها شوید. به طور کلی باید بدانید مسئولیت شما در حوزه فعالیت بلاگر سلامتی بسیار بالا است. اگر قصد فعالیت در این حوزه را دارید باید تمامی اطلاعاتی که ارائه می دهید از یک منبع مطمئن باشد و یا اثبات شده در علوم تخصصی باشد. امروزه با وجود مشکلات کوچک و بزرگ سلامتی که افراد با آن مواجه هستند این حوزه می تواند جزو پر طرفدار ترین حوزه ها باشد.
بلاگر کودکان:
بلاگر های کودک نیز در این زمینه فعالیت دارند و خیلی از آن ها با موفقیت نیز رو به رو شده اند. این بلاگر ها یا دارای تخصص خاصی هستند و یا به دلیل استعدادی که در زمینه طنز یا ارتباط گرفتن با افراد دارند در این حوزه فعالیت می کنند. بیش تر کودکان بلاگر زیر ۱۰ سال سن دارند و حرکت اصلی آن ها این است که تجربیان ا روزمرگی خود را با دیگران به اشتراک می گذارند. استفاده از تولید محتوای خاص و خلاقانه از کودکان و استفاده از فنون مخصوص می تواند مخاطبان زیادی را برای آن ها جذب کند.