رپورتاژ آگهی رایگان

چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم

لطفا به این مطلب رای دهید
[رای‌ها: 5 امتیاز: 5]

چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم,رپورتاژ آگهی رایگان,رپورتاژ آگهی

در این مقاله با پاسخ سئوال چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم با شما خواهیم بود. ابتدا باید با اجزا و قسمت های مختلف در متن رپورتاژ آگهی آشنا شویم. مواردی که در این مقاله می خواهیم به آن ها بپردازیم به شرح زیر است:

  • رپورتاژ آگهی شامل چه بخش هایی است؟
  • آموزش رپورتاژ آگهی در 10 مرحله
  • رپورتاژ آگهی دارای چه بخش هایی است؟

ساختار رپورتاژ آگهی

هر رپورتاژ آگهی دارای یکسری بخش ها و اجزا می باشد. اگر نویسنده از این بخش ها آگاه باشد مطلب مناسب تری را می نویسد. برای مثال متنی که در لید مقاله نگارش می شود، با بدنه اصلی و میان تیتر ها کاملا متفاوت است.

تیتر اصلی رپورتاژ آگهی

تیتر اصلی بسیار مهم است و اگر این بخش را یاد گرفته باشیم به بخش زیادی از سئوال چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم پاسخ داده ایم. تیتر اصلی رپورتاژ آگهی باید به گونه ای باشد که بتواند اولین تماس با خواننده را برقرار نماید.

چگونه تیتر مناسب راجع به رپورتاژ آگهی بنویسیم؟

  1. پرسونای مخاطب
    قبل از هرچیزی باید بدانید که مخاطب شما چه کسی است تا بدانید چگونه باید بنویسید تا آن ها را ترغیب به خواندن رپورتاژ های آگهی کنید.
  2. مبهم یا شفاف
    این که تیتر رپورتاژ آگهی خود را مبهم یا شفاف بنویسید بسیار مهم است. اگر تیتر رپورتاژ آگهی مبهم نوشته شده باشد نتیجه منفی خواهد داد از سمت دیگر مبهم بودن باید به گونه ای باشد که مخاطب علاقه پیدا کند که به مرحله بعدی برود و خواندن رپورتاژ آگهی را ادامه دهد.
  3. استفاده نکردن از صفات تفصیلی!!!
    صفات تفصیلی ممکن است به خوانند چنین بفهماند که ممکن است در ادامه رپورتاژ آگهی تبلیغات زیادی وجود داشته باشد، که موجب می شود از خواندن و ادامه دادن صرف نظر کنند.
  4. به خاطر داشتن هرم
    هرم وارونه تکنیکی است که در میان ژورنالیست ها به کار برده می شود. هرم وارونه،نشان دهنده یکسری اطلاعات را به مخاطب طوری انتقال دهد که مخاطب تشخیص دهد خبر این رپورتاژ آگهی درباره چیست؟

لید

لید همان بخش خلاصه بعد از تیتر اصلی در رپورتاژ آگهی است که حدود 40 الی 50 کلمه می باشد که باید مخاطب را از اصل مطلب آگاه کند.

در نوشتن لید رپورتاژ خبری باید به یکسری نکات توجه نمود

  • در نوشتن لید نباید به جزییات پرداخت چون در این نوع رپورتاژ محدودیت کلمه دارید.
  • لید باید شفاف بوده و هیچ گونه کلمات مبهمی در آن وجود نداشته باشد.
  • تمرکز را روی ارزش خبری بگذارید تا خواننده ترغیب شود ادامه رپورتاژ آگهی را هم مطالعه کند.
  • در لید نباید از نقل قول به طور مستقیم استفاده کنید.
  • آگهی های رایگان و خلاقانه در رپورتاژ آگهی را به کار برده و حتی ایده های جدید را آزمایش کنید.

متن اصلی رپورتاژ آگهی

در متن اصلی باید با روش و لحنی که برای تمام رپورتاژ در نظر گرفته اید حق مطلب را ادا کنید. یعنی در بخش های قبلی طوری ذهن خواننده را برای خواندن متن اصلی رپورتاژ آگهی آماده کنید.مثلا اگر قصد دارید در رپورتاژ آگهی ادعای خبری راثابت کنید.

میان تیتر رپورتاژ آگهی

میان تیتر ها به خواننده کمک می کنند تا بتواند متن رپورتاژ آگهی را بهتر خوانده و درک کند. میان تیتر ها باید طوی باشند که خواننده با خواندن آن ها متن اصلی را درک کند.

  • دعوت کردن به انجام عمل
    بخش آخر سئوال چگونه رپورتاژ آگهی بسازیم را در این قسمت پاسخ می دهیم. رپورتاژ باید به گونه ای باشد که خوانندگان به عمل کردن دعوت کند ونظر بسیاری را به خود جلب نماید. این بخش خیلی مهم است و باید در دعوت از خواننده به موفقیت برسید که مستلزم موفقیت در بخش قبلی است.
این مطلب را از دست ندهید
بررسی تفاوت بک لینک و رپورتاژ آگهی

نوشتن رپورتاژ آگهی در 10 قدم

با خواندن و یاد گرفتن این 10 نکته شما می توانید رپوتاژ آگهی حرفه ای بنویسید:

  1. محل درج نمودن رپورتاژ آگهی را تعیین کنید
    قبل از هر چیزی باید محل رپورتاژ آگهی مشخص شود چون بعضی از رپورتاژ ها رسانه ای قوانین خاص مربوط بهه خودشان را دارند. نکته مهم دیگر این است که باید خوانندگان و مخاطب خود را بشناسید این گونه می دانید که چه مطلبی بنویسید که مورد پسند واقع شود، که کمک بزرگی هم برای نویسنده به شمار می آید.
  2. مقررات و سیاست های رسانه ها
    هر رسانه ای برای خود قوانین مختلفی مثلا فونت و استایل خاصی را برای رپورتاژ های آگهی در نظر می گیرد، که البته باید قابل درک و شناسایی توسط مخاطب و خواننده باشد.
  3. تعداد کلمات رپورتاژ آگهی
    مهم ترین مرحله در نوشتن رپورتاژ آگهی این مرحله است کلمات باید ساده و تابع محل انتشار و قالب محتوا نوشته شوند.
  4. تیتر رپورتاژ آگهی
    تیتر ها اولین تماس با مخاطب را برقرا می کنند پس بهتر است آن ها به زبان ساده و کوتاه نوشت.
  5. تیتر دوم رپورتاژ آگهی
    در این قسمت نویسنده باید اطلاعات مهم تری را راجع به تیتر اول تکمیل کند.
  6. استفاده از تصاویر به همراه کپشن
    اگر رپورتاژ های خبری و آگهی با عکس منتشر شوند بازدهی خیلی بیشتری خواهد داشت. مثلا رپورتاژهایی که قصدشان معرفی کردن یک محصول است با چند تصویر همراه هستند.
  7. لید آگهی را طوفانی شروع نمایید و خودتان آن طوفان را به پایان برسانید. لید باید طوفانی شروع شد تا خواننده را به خواندن ترغیب کند و از طرفی هم طوفانی به پایان برسند تا خواننده برای خواندن قسمت های بعدی ترغیب نماید.
  8. استفاده از نقل قول
    طبق بررسی ها، اگر از نقل قول ها درست و به موقع در رپورتاژ آگهی استفاده نماییم خوانندگان بیشتر به خواندن آنها علاقه نشان می دهند.
  9. میان تیتر ها رامهم تلقی کنید
    میان تیتر علاوه براین که توجه خوانندگان را به نقاط مهم جلب می کند، متن های طولانی را برای خوانندگان قابل فهم تر می کند.
  10. دعوت به انجام عمل
    رپورتاژ آگهی در نگاه اول همچون یک مقاله به نظر می رسد اما نه رپورتاژ آگهی فقط یک تبلیغ است و باید دعوت گونه به کار برده شود.

با آموختن این 10 نکته می توانید رپورتاژ های آگهی نشر دهید اما خود را محدود به این چند نکته ندانید چون ملزم یادگیری بیشتر دراین زمینه برای موفقیت خواهید بود. شما می توانید در رپورتاژ های آگهی بدون هیچ هزینه ای فعالیتتان را آغاز کنید.

شما اگر دارای کسب و کار اینترنتی هستید میتوانید در قسمت رپورتاژ آگهی رایگان مقاله ای به منظور معرفی سایت خود برای ما ارسال کنید تا منتشر کنیم.

مشاهده بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن