آشپزی

10 تا از بهترین غذاهای آفریقای جنوبی

افزایش بازدید در گوگل

آشنایی با معروف ترین غذاهای آفریقای جنوبی

کشور آفریقای جنوبی در قاره پهناور و شگفت انگیز آفریقا یکی از زیباترین سرزمین ها با اقوامی بسیار کهن و اسرارآمیز هستند.

شاید ما با شنیدن نام آفریقا اولین چیزی که به دهنمان خطور می کند، فقر و گرسنگی باشد، اما جالب است بدانید، این کشور بخشی اعظم از زیباترین طبیعت جهان را به خود اختصاص داده و با گونه های منحصر به فرد جانوری مهمترین مقصد برای ماجراجویی ها محسوب می گردد.

در کنار تمام جذابیت های آفریقای جنوبی، عرصه غذا و خوراکی ها هم حرف های شنیدنی برای گفتن دارند. اگر با بست فارسی همراه شوید می خواهیم شما را با ۱۰ تا از بهترین غذاهای آفریقای جنوبی آشنا سازیم.

غذاهای آفریقای جنوبی,غذاهای معروف آفریقای جنوبی,غذای آفریقای جنوبی

۱۰. پپ | Pap

پودر ذرت که به شکل پوره یا حریره در می آید، در سرزمین آفریقا با نام پپ شناخته می شود. پپ از مهمترین غذاهای ارزشمند و پر کالری مردم سرزمین ناشناخته ها محسوب می گردد و تقریبا در تمام مراسم و اعیاد آن را به شکلی ماهرانه طبخ می نمایند.

ترکیبی از آرد ذرت یا ذرت آسیاب شده، نمک، سبزیجات محلی معطر و ادویه مخصوص طعمی فوق العاده را ایجاد خواهد کرد.

غذای سنتی آفریقای جنوبی,غذای ملی آفریقای جنوبی,غذاهای آفریقای جنوبی

۹. پودینگ مالوا | Malva Pudding

میزان مهاجران ساکن در آفریقای جنوبی نسبت به سایر سرزمین ها بیشتر بوده و به بخشی از مردم کشورشان بدل گردیده اند. یکی از این اقوام مهاجر مربوط به کشور هلند هستند و پودینگ مالوا نیز ارمغان این افراد به آفریقا می باشد.

ترکیبی از آرد، شکر، تخم مرغ، شیر و مربای زردآلو خوراکی خوش عطر با بافتی نرم و لذیذ پدید می آورد، که در تمام وعده ها به همراه خامه، عسل، کاکائو و انواع مربا سرو می شود.

غذاهای آفریقای جنوبی,غذاهای معروف آفریقای جنوبی,غذای آفریقای جنوبی

۸. پوتجیکو | Potjiekos

پوتجیکو از غذای سنتی آفریقای جنوبی به شمار می رود، که در مراسم بومی محلی طبخ و در میان مردم پخش می کنند.

انواع سبزیجات، ادویه، گوشت، برنج و برخی حبوبات مواد تشکیل دهنده ی این خوراکی را شامل شده و به نوعی بیان گر آداب و رسوم کهن ملت این سرزمین محسوب می گردد.

غذاهای آفریقای جنوبی,غذاهای معروف آفریقای جنوبی,غذای آفریقای جنوبی

۷. چیپس و ماهی | Chips and Fish

یکی دیگر از بهترین غذاهای آفریقای جنوبی چیپس و ماهی می باشد، که تقریبا می توان گفت قوت غالب مردم این کشور نیز به شمار می رود.

مصرف ماهی و سیب زمینی در میان آفریقایی ها رواج فراوانی دارد و در اکثر غذاها از این دو ماده خوراکی بهره می گیرند.

قطعات خورد شده ماهی که با ادویه، آرد و شیر و تخم مرغ آغشته شده را در روغن زیاد سرخ می کنند و در کنار سیب زمینی های چیپسی شکل سرو می نمایند.

غذاهای آفریقای جنوبی,غذاهای معروف آفریقای جنوبی,غذای آفریقای جنوبی

۶. آمنگوشو | Umngqusho

آمنگوشو از غذاهای معروف آفریقای جنوبی است که ترکیبی از انواع حبوبات، بلغور و غلات است که با هم پخته شده و به همراه گوشت قرمزی که بخارپز کرده اند سرو می کنند.

این غذا علاوه بر طعم لذیذیش ارزش خوراکی بسیار بالایی نیز دارد، و در میان مردم آفریقا به غذای معجزه بخش مشهور گردیده.

افرادی که به لحاظ بدنی دچار ضعف، کمخونی هستند، کودکان، بانوان باردار و مادران شیرده با استفاده از آمنگوشو سلامت و قوت خود را تضمن می نمایند.

غذاهای آفریقای جنوبی,غذاهای معروف آفریقای جنوبی,غذای آفریقای جنوبی

۵. بانی چو | Bunny Chow

در دهه ۴۰ میلادی موج عظیمی از کارگران هندی در جستجوی الماس و طلا به آفریقای جنوبی مهاجرت کردند و در این سفرها غذایی به نام بانی چو را با خود به فرهنگ این سرزمین انتقال دادند.

ترکیبی از خورشت کاری بر نان های تست، خوراک مقوی و ارزان قیمت کارگران به شمار می رفته و از سوی مردم آفریقا بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

استفاده از فلفل از همان زمان ها به کشور آفریقا هم ورود پیدا نمود و به قسمتی از ذائقه این سرزمین ملحق گردید.

غذاهای آفریقای جنوبی,غذاهای معروف آفریقای جنوبی,غذای آفریقای جنوبی

۴. خورش کیپ مالای | Cape Malay

خورش کیپ مالای نیز از دیگر سوغات مردم هلند به کشور آفریقای جنوبی می باشد، که ترکیبی از گوشت قرمز، زعفران، دارچین، کاری، زردچوبه و لوبیا است.

در برخی شهرهای آفریقایی برای طعم دار کردن و یا مزه ای ملس ایجاد نمودن از زردآلو تازه در طبخ کیپ مالا بهره می گیرند. در نگاه اول شکل و شمایل تاس کباب ایرانی را یادآور می شود، اما عطر و طعمی متفاوت تر دارد.

غذاهای آفریقای جنوبی,غذاهای معروف آفریقای جنوبی,غذای آفریقای جنوبی

۳. بوبوتی | Bobotie

گوشت قرمز بره یا گوساله، شیر، آلوهای خشک شده، تخم شترمرغ، میخک و کاری یکی دیگر از بهترین غذاهای آفریقای جنوبی به نام بوبوتی را تشکیل می دهند.

این خوراکی عطر و مزه ای بسیار دلچسب داشته و بافت نرم گوشت به همراه شیرینی که آلوها ایجاد می کنند، حسی ناب و فراموش نشدنی را پدید می آورند.

در روستاهای آفریقا تمام مواد را در طروف چدنی یا گلی ریخته و در تنورهای خاکی می گذارند، پس از پخت کامل تخم شترمرغ را به آن می افزایند، که این شیوه طبخ طرفداران بیشتری را به خود اختصاص جذب نموده.

غذاهای آفریقای جنوبی,غذاهای معروف آفریقای جنوبی,غذای آفریقای جنوبی

۲. چاکالاکا | Chakalaka

در ادامه معرفی بهترین غذاهای کشور آفریقای جنوبی به یکی دیگر از سنتی ترین خوراکی ها به نام چاکالاکا می رسیم.

این خوردنی لذیذ ترکیبی از سیر، کاری، روغن، زنجبیل، فلفل چیلی سبز، هویج، نخود پخته، رب گوجه فرنگی، پیاز و فلفل تند قرمز می باشد، که عطری بسیار دلچسب را در خود جاری می سازد.

تمام رستوران های کشور آفریقا چاکالاکا را در لیست خوراکی های محبوب خود قرار داده اند.

غذاهای آفریقای جنوبی,غذاهای معروف آفریقای جنوبی,غذای آفریقای جنوبی

۱. بوئرورس | Boerewors

بوئرورس از جمله غذاهای مدرن و جدیدتر انتقال یافته به کشور آفریقا می باشد، که در واقع نوعی سوسیس باربیکیو شده و طعم گرفته با انواع ادویه های معطر است.

در برخی دستورپخت ها سوسیس ها را با گوشت قرمز نیز تهیه می کنند و این شیوه علاوه بر طعم بهتر خاصیت بالاتری نیز پیدا می نماید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا