آشپزی

۱۰ مدل طرز تهیه ترشی میوه های تابستانی

افزایش بازدید در گوگل

ترشی میوه های تابستانی

درست کردن انواع ترشی در فصل پاییز، زمستان، بهار و تابستان با میوه‌ های مختلفی انجام می‌ شود که از زمان‌ های قدیم هم مرسوم بود. در فصل تابستان به دلیل وجود میوه های مختلف می توان انواع مختلفی از ترشی را درست کرد. به همین علت در ادامه‌ مطالب شما را با طرز تهیه ۱۰ ترشی میوه های تابستانی آشنا می‌ کنیم.

ترشی میوه های تابستانی,طرز تهیه ترشی,طرز تهیه ترشی تابستانی

۱۰. ترشی لیته میوه

یکی از خوشمزه ‌ترین و محبوب ‌ترین ترشی های تابستانی لیته میوه است که آن را می ‌توانید به ‌راحتی درست کنید و در وعده‌ های غذایی خود استفاده نمایید. در واقع برای تهیه این ترشی انواع میوه هایی که در دسترس وجود دارد را می‌ توانید به‌کار ببرید.

ب ای تهیه ترشی لیته میوه ابتدا باید میوه‌ ها را به‌ خوبی بشویید و آن‌ ها را خشک کنید سپس با مخلوط سرکه میوه ‌ها را پوره نمایید و از ادویه و سبزی ترشی استفاده کنید در نهایت برای نگهداری بهتر است آن را در شیشه خشک و تمیز بریزید.

ترشی میوه های تابستانی,طرز تهیه ترشی,طرز تهیه ترشی تابستانی

۹. ترشی تابستانی آلبالو

آلبالو یکی از خوشمزه‌ ترین میوه ‌های تابستانی است که خاصیت زیادی دارد و بسیاری از افراد به‌ خاطر رنگ جذابی که دارد آن را برای ترشی استفاده می‌ کنند. در واقع ترشی آلبالو را به ‌راحتی می ‌توانید با استفاده از رب انار یا سرکه درست کنید. معمولا ترشی آلبالو بعد از یک هفته قابل‌ استفاده است، اما دقت داشته باشید که حتما باید مقداری شکر برای میکس آن استفاده کنید تا طعم ملسی را ارائه دهد.

ترشی میوه های تابستانی,طرز تهیه ترشی,طرز تهیه ترشی تابستانی

۸. ترشی آلو

در مهمانی های خود می توانید از ترشی تابستانی آلو استفاده کنید که آن را با آلوی قرمز درست می‌ کنند. دقت داشته باشید که این آلو و آلو جنگلی با هم متفاوت هستند، بنابراین باید طرز تهیه ترشی میوه های تابستانی را بلد باشید تا یک ترشی کاملا بدون نقص را آماده کنید.

در دستور تهیه ترشی آلو به این نکته دقت داشته باشید حتما باید آن ‌ها را خرد کنید و از سرکه سفید، سیر، فلفل سبز و نمک استفاده نمایید. در واقع بعد از این ‌که آلوها خرد شدند باید مواد ترشی را آماده نمایید و آن‌ ها را با هم مخلوط کنید سپس درون یک ظرف کاملا خشک و تمیز قرار دهید.

ترشی میوه های تابستانی,طرز تهیه ترشی,طرز تهیه ترشی تابستانی

۷. ترشی هلو

هلچ به‌ دلیل طعم ملسی که دارد در دسته ترشی های خوشمزه تابستانی قرار می ‌گیرد که آن را می ‌توانید بدون پوست یا با پوست آماده کنید. در طرز تهیه ترشی تابستان هلو دقت داشته باشید که استفاده از چوب دارچین، شکر و سیاه دانه بسیار مهم است، چرا که طعم مناسبی به آن می ‌بخشد.

در مرحله اول هلوها را به‌ صورت نگینی خرد کرده و آب اضافی آن‌ ها را بگیرید و بعد از آن هلو و سرکه را داخل یک قابلمه ریخته و با هم مخلوط کنید دقت داشته باشید که سرکه باید روی تمامی هلو را بپوشاند در نهایت شیشه های پرشده به مدت ۲۰ روز کنار بگذارید که ترشی شما آماده شود.

ترشی میوه های تابستانی,طرز تهیه ترشی,طرز تهیه ترشی تابستانی

۶. ترشی تابستانی انجیر

انجیر یکی از بهترین و خوشمزه‌ ترین میوه‌ های تابستانی است که از آن برای ترشی استفاده می ‌کنند. در واقع هم انجیر خشک و هم انجیر تازه را می ‌توان برای ترشی به کاربرد.

برای تهیه ترشی انجیر باید آن را با سرکه و آب مخلوط کنید سپس از طعم دهنده‌ ها و ادویه‌ های مناسب ترشی استفاده نمایید. دقت داشته باشید که مواد آماده شده و انجیرها رل باید کمی بجوشانید تا به خوبی مخلوط شوند سپس اجازه دهید ۲۴ ساعت در ظرف باقی بمانند درنهایت آن ها را درون ظرف ‌های شیشه ‌ای ریخته و اجازه دهید ۱۵ روز در یخچال بماند تا آماده مصرف شود.

ترشی میوه های تابستانی,طرز تهیه ترشی,طرز تهیه ترشی تابستانی

۵. ترشی تابستانی غوره

ترشی غوره از انواع ترشی هایی است که در فصل تابستان استفاده زیادی از آن می‌ شود در واقع آن را می ‌توانید با توجه به امکاناتی که در دسترس دارید تهیه کنید. برای ترشی غوره بهتر است آن را دانه ‌دانه از شاخه جدا کرده سپس دانه ها را به ‌درستی بشویید و بعد از آن اجازه دهید خشک شوند.

در مرحله بعد کافی است یک بطری شیشه تمیز را آماده کنید و غوره را همراه با آبغوره درون آن بریزید. دقت داشته باشید برای‌ اینکه ترشی شما کپک نزند حتما باید ۵ دقیقه آن را بجوشانید و بعد از سرد شدن آن‌ ها را درون شیشه بریزید.

ترشی میوه های تابستانی,طرز تهیه ترشی,طرز تهیه ترشی تابستانی

۴. ترشی تابستانی گوجه سبز

گوجه سبز یکی از خوشمزه‌ ترین میوه‌ های فصل تابستان به شمار می‌ رود که تمامی افراد به آن علاقه زیادی دارند، از طرفی می‌ توان گفت که از گوجه سبز برای ترشی هم استفاده می ‌شود.

در طرز تهیه ترشی تابستانه گوجه سبز آمده است که دردر مرحله اول بهتر است آن ها را به‌ خوبی بشویید و اجازه دهید کاملا خشک شود تا ترشی شما کپک نزند و ظرفی برای نگهداری ترشی آماده می‌کنید باید بدون رطوبت و کاملا خشک باشد سپس از سرکه سفید، ترخون تازه، پودر موسیر، فلفل سبز و ادویه ترشی استفاده نمایید و لایه ‌لایه مواد را درون ظرف بریزید.

دقت داشته باشید که ترشی گوجه سبز باید به مدت ۲ هفته در جای خنک قرار بگیرد تا قابل‌ استفاده شود.

ترشی میوه های تابستانی,طرز تهیه ترشی,طرز تهیه ترشی تابستانی

۳. ترشی گیلاس

گیلاس در دسته میوه‌ های تابستانی قرار دارد که از آن می‌ توان به‌ عنوان ترشی هم استفاده کرد. در واقع برای تهیه ترشی گیلاس بهتر است ابتدا میوه ‌ها را به‌ خوبی بشویید و چوب و شاخه را کاملا جدا نمایید سپس اجازه دهید آب اضافی آن ها از بین برود.

برای اینکار بهتر است آن‌ ها را بر روی یک پارچه نخی بریزید تا آبشان کاملا خشک شود سپس آن را با شکر، آب و سرکه به مدت ۵ دقیقه بجوشانید و در نهایت مواپ را درون ظرف بریزید و بعد از ۲۰ روز استفاده نمایید.

ترشی میوه های تابستانی,طرز تهیه ترشی,طرز تهیه ترشی تابستانی

۲. ترشی زغال اخته

از میان میوه‌ های تابستانی که می‌ توان برای ترشی استفاده کرد زغال اخته در دسته خوشمزه ‌ترین آن‌ ها قرار دارد که در کنار آن از ظاهر جذابی هم برخوردار است.

برای تهیه ترشی زغال اخته ابتدا باید برگ زغال اخته و ساقه آن را کاملا جدا کنید و بشویید سپس با کمک یک پارچه نخی تمیز آب زغال اخته ها را بگیرید تا خشک شوند. بهتر است برای درست کردن ترشی زغال اخته بطری ‌های شیشه ‌ای را آماده کنید و برای ماندگاری بیشتر از نمک استفاده کنید سپس بر روی آن ‌ها از تخم گشنیز و گلپر استفاده نمایید.

ترشی میوه های تابستانی,طرز تهیه ترشی,طرز تهیه ترشی تابستانی

۱. ترشی تابستانی چغاله بادام

ترشی چغاله بادام طعمی کاملا متفاوت دارد که خیلی راحت می ‌توانید آن را درست کنید. در واقع تنها باید شاخ ‌و برگ چغاله بادام را از آن جدا کنید و به قطعات کوچک‌ تری تقسیم نمایید سپس آن ‌ها در آب ‌نمک بخیسانید.

بهتر است قبل ‌از خیساندن چغاله آن‌ ها را بر روی یک دستمال بریزید تا کاملا رطوبت شان از بین برود، چرا که وجود آب درون ترشی باعث کپک زدن می ‌شود.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا