آشپزی

۱۰ تا از بهترین انواع چای در جهان

افزایش بازدید در گوگل

برترین انواع چای در جهان که باید بشناسید!

از میان انواع چای در جهان می توان، چای ماسلا، چای زرد، چای سیاه، چای سفید، چای اولانگ و … را نام برد.

چای به ‌عنوان یکی از بهترین و محبوب‌ ترین نوشیدنی ‌ها در سراسر جهان معرفی می ‌شود که از تاریخچه غنی برخوردار است و قرن ‌ها از آن استفاده شده است. انواع چای از زمان چین باستان تا به امروز محبوبیت زیادی داشت و آن ها را با طعم‌ ها و عطرهای متفاوتی تولید می ‌کنند به‌ همین علت امروز قصد داریم ۱۰ مورد انواع چای در جهان را به شما معرفی کنیم.

تاریخچه به وجود آمدن چای

همان‌ طور که گفته شد تاریخچه به وجود آمدن چای به چین باستان بر می ‌گردد یعنی آن را ۵ هزار سال پیش کشف کرده اند. افسانه‌ ها نشان می‌ دهد که امپراطور شعر نو این مواد خوراکی را به‌ صورت تصادفی کشف کرده است به این صورت که برگ ‌های چای در آب جوش افتاده و طعم بی‌ نظیری را ایجاد کرد.

چای با توجه به تجارتی که شرکت هند شرقی با هلند انجام داده بود معرفی گردید و به اروپا راه یافت. این نوشیدنی برای اشراف اروپایی استفاده می ‌شد که شرکت هند شرقی نقش مهمی را در تولید و رواج چای در بریتانیا ایفا می‌ مرد و توانست از این طریق ثروت بسیاری را بدست آورد.

انواع چای در جهان,بهترین انواع چای در جهان,بهترین چای جهان

۱۰. چای سبز

از میان انواع چای در دنیا می ‌توان چای سبز را نام برد که طعم لطیف و عطر تازه ‌ای دارد. این نوع از چای را از برگ ‌های کاملیا اسنسیس بدست می‌ آورند که برخلاف چای سیاه فرایند اکسیداسیون آن به حداقل رسیده و همین مورد باعث می‌ شود که رنگ سبز و طبیعی خود را همچنان حفظ کند.

از میان انواع چای سبز می‌ توان ماچای ژاپنی، دراگون چینی، باروت مراکشی، کوناچا، بانچا، هوجیچا و … را نام برد که هر کدام دارای ویژگی‌ های منحصر به ‌فردی هستند.

۹. چای سیاه

یکی از محبوب ‌ترین و رایج‌ ترین چای هایب که در سراسر جهان استفاده می‌ شود چای سیاه است که دارای طعمی تند و رنگ تیره می‌ باشد. فرایند اکسیداسیون چای سیاه را به ‌صورت کامل انجام می‌ دهند که همین مورد طمع متفاوتی را به آن می‌ بخشد.

این چای به‌ عنوان یکی از چای‌ های کلاسیک برای صبحانه انگلیسی ها به‌ کار برده می‌ شود. از انواع چای سیاه می توان دارجیلینگ، سیلان، اسکاتلندی، میلیا، روکری، آسام و … را نام برد.

بهترین چای دنیا,انواع چای در جهان,بهترین انواع چای در جهان

۸. چای ماسالا

یکی از نوشیدنی‌ های سنتی هندی که طعم بی نظیری دارد چای ماسالا می‌ باشد و آن را به‌ عنوان ترکیبی از شکر، ادویه، چای سیاه و شیر معرفی می ‌کنند. در واقع هیچ ‌گونه دستورالعمل خاصی برای طرز تهیه این نوع نوشیدنی وجود ندارد، اما به‌ طور کلی این ۴ ماده ترکیبات اصلی آن به‌ شمار می‌ روند. ماسالا خود به معنی ترکیب ادویه جات می‌ باشد که یکی از رایج‌ ترین ادویه ‌ها برای تهیه آن زنجبیل، دارچین، هل و میخک می‌ باشد.

به طور کلی هر فردی با توجه به ذائقه ای که دارد می‌ تواند مقداری از آن ‌ها را استفاده کند، اما در حالت سنتی چای سیاه، شکر و ادویه‌ جات را در آب جوشانده و شیر را به آن اضافه می ‌کنند سپس چای ماسالا را سرو خواهند کرد.

۷. چای ماچا

ماچا در سال‌ های گذشته بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده و با توجه به فرآیند تولید طعم بی نظیری دارد. لازم به ذکر است که بگوییم این چای پودر سبز رنگی است که آن‌ ها از برگ‌ های چایی که در سایه روییده اند قابل برداشت است. برگ های این نوع چای قبل از برداشت سایه می اندازند که کلروفیل آن ها را می افزاید.

انواع چای در جهان,بهترین انواع چای در جهان,بهترین چای جهان

۶. چای سفید

یکی از انواع چای در جهان که کمترین فرآوری را دارد چای سفید است که از طعم لطیفی برخوردار می باشد. در واقع برگ ‌های چای سفید در فرآیند تولید کمتر اکسید می شوند و حالت پژمرده ای را دارا هستند. چای سفید را می ‌توان با جوانه های سفید رنگ و نقره ای و برگ های جوان شناخته می شود‌. چای سفید در زمان بسیار کوتاه تری دم می شود و از میان انواع آن می توان سوزن نقره‌ ای، گل صد تومانی سفید، دارجیلینگ و … را نام برد.

۵. چای گیاهی

دمنوش های گیاهی بر عکس انواع جچای از برگ گیاه کاملیا درست نمی کنند بلکه آن ‌ها را از ادویه ‌ها، گل و میوه های مختلف درست می کنند. از طرفی عرقیات گیاهی دارای طعم های متفاوتی هستند و به‌ دلیل اثرات تسکین‌ دهنده‌ ای که دارد مورد استفاده افراد زیادی قرار می گیرد. از میان انواع چای گیاهی می‌ توان بابونه، گوشت، شیرین بیان، نعنا فلفلی، زردچوبه، برگ‌ زیتون و … را نام برد.

انواع چای در جهان,بهترین انواع چای در جهان,بهترین چای جهان

۴. چای ماتی

از میان بهترین چای دنیا می‌ توان ماتی را نام برد که نوشیدنی کاملا سنتی است و آن را در آمریکای جنوبی به‌ خصوص آرژانتین و اروگوئه استفاده می‌ کنند. لازم به ذکر است که بگوییم چای ماتی را از برگ ‌های درخت یربا ماته درست می‌ کنند که طعمی تلخ و خاکی دارد و اغلب و آن را به‌ عنوان یک طعم اکتسابی معرفی کنند که به‌ صورت سنتی آن را با استفاده از یک کدو و نی فلزی امی نوشند.

۳. چای زرد

چای زرد از دیگر چایی است که به‌ عنوان نوعی چای چینی معرفی می‌ شود که طعم منحصر به فردی را دارا است که نیمه تخمیر می ‌باشد که آن را با استفاده از تکنیک خاصی به‌ دست می‌ آورند. در واقع این نوع چای را با پیچیدن برگه ‌های آن درون پارچه به‌ آرامی تخمیر می‌ کنند که کم ‌کم زرد می‌ شود. این فرایند باعث می ‌شود چای طعم ملایمی بگیرد و سرشار از آنتی اکسیدان است.

انواع چای در جهان,بهترین انواع چای در جهان,بهترین چای جهان

۲. چای گل نخود پروانه

چایی هایی که رنگ آبی و پر جنب ‌و جوش آن توجه افراد را جلب کند گل نخود پروانه نام دارد که از گلبرگ های گیاه چای کالیفرنیا برگرفته می ‌شود. زمانی ‌که گلبرگ های این چای در آب داغ شناور می‌ شود رنگدانه ‌های آبی را از خود آزاد می ‌کند که می‌ تواند یک چایی آبی‌ رنگ کاملا مسحور کننده درست کند. چای گل نخورد به‌ دلیل فوایدی که دارد می ‌تواند بر روی سلامتی بدن تاثیر بگذارد.

۱. چای گوایوسا

از انواع چای جهان که به جنگل ‌های آمازون بر می ‌گردد می‌ توان چای سنتی گوایوسا را نام برد که طعم ملایم، خاکی و شیرینی  دارد. لازم به ذکر است  بگوییم این چای را معمولا صبح‌ ها برای تامین انرژی مورد نیاز بدن و تمرکز استفاده می‌ کنند. حتی بسیاری از مردم از چای گوایوسا برای تاثیرات آرام ‌بخشی که دارد مورد استفاده قرار می‌ دهند تا استرس آن‌ ها را کمتر کند.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام خرید فالوور ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا