آشپزی

10 غذای پرطرفدار از 5 کشور دنیا

افزایش بازدید در گوگل

غذاهای پرطرفدار دنیا کدامند؟

قطعا غذاهای مختلف یک کشور و مواد مورد استفاده در آن مانند ادویه ها و.. می تواند اطلاعات کاملی از علایق مردمانش به ما دهد.

زمانی که از غذا صحبت می کنیم، غذاهای خوشمزه زیادی هستند که به ذهن ما می آیند که برخی از آن ها شهرتی جهانی دارند. اما آیا تا حالا برای تان پیش آمده است که عاشق یک غذای خاص باشید اما اصلا ندانید که متعلق به چه کشوری است؟

چنانچه شما هم علاقه دارید که با غذاهای خوشمزه جهان آشنا شوید و آن ها را امتحان کنید، با ما همراه باشید تا شما را با ۱۰ تا از غذاهای پرطرفدار دنیا آشنا کنیم.

غذاهای پرطرفدار دنیا,پرطرفدارترین غذاهای دنیا,پرطرفدارترین غذاهای هندی

۱۰. مرغ سوخاری، کشور فرانسه | Fried Chicken

مرغ سوخاری یکی از محبوب ترین غذاهای دنیا به شمار می رود که کمتر کسی را پیدا می کنید که شیفته اش نباشد. مرغ سوخاری فرانسوی نیز شباهت زیادی به نوع عادی آن دارد اما تفاوتش در این است که بدون پوست سرخ می شود.

این کار باعث می شود که چربی مرغ کمتر شده و در نهایت مرغ سوخاری ترد تری به دست دهد.

به راحتی می توان گفت که فرانسوی ها در این غذا نوعی اثر هنری خلق می کنند که پیشنهاد می کنیم اگر سری به فرانسه زدید، حتما آن را امتحان کنید.

این غذا جزو دوست داشتنی ترین غذاها برای مردم فرانسوی به شمار می رود که اگر طرفدار مزه های جدید باشید حسابی توجه تان را جلب خواهد کرد.

پرطرفدارترین غذای دنیا,غذاهای پرطرفدار دنیا,پرطرفدارترین غذاهای دنیا

۹. استیک به همراه سیب زمینی سرخ کرده، کشور فرانسه | Steak Frites

تقریبا می توان گفت که غذاهای فرانسوی به علت داشتن طعم های فوق العاده شان، جزو غذاهای پرطرفدار دنیا می باشند که کمتر کسی در مورد شان نمی داند.

استیک و سیب زمینی سرخ کرده نیز از دسته غذاهای محبوب فرانسوی هاست که هوش از سرتان خواهد پراند.

یکی از ویژگی های فوق العاده آشپزی فرانسوی توجه آن ها به سلامت غذاست. آن ها سیب زمینی سرخ شده را نسبت به سایر کشورها با روغن کمتری سرخ می کنند، بنابراین در کنار خوشمزه بودن به سلامت غذا نیز توجه دارند.

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که تناسب اندام برای تان مهم است و در عین حال عاشق امتحان کردن غذاهای جدید هستید، استیک و سیب زمینی سرخ کرده می تواند انتخاب فوق العاده ای برای تان باشد.

غذاهای پرطرفدار دنیا,پرطرفدارترین غذاهای دنیا,پرطرفدارترین غذاهای هندی

۸. کارتوفلر، کشور دانمارک | Kartofler Denmark

کارتوفلر یا همان سیب زمینی، بیشتر نقش یک مکمل را در کنار وعده های غذایی دارد. برای پخت این غذا روش های مختلفی وجود دارد، اما معمولا سیب زمینی در آب جوشانده شده و به همراه سبزیجات سرو می شود.

گاهی اوقات ممکن است که آن را به صورت له کرده و یا کاراملی شده نیز سرو کنند که برای این کار باید سیب زمینی را با شکر بپزند تا در نهایت کاراملی شود.

غذاهای پرطرفدار دنیا,پرطرفدارترین غذاهای دنیا,پرطرفدارترین غذاهای هندی

۷. اسمور برود، کشور دانمارک | Smorrebrod

اگر شما هم عاشق غذاهای ساندویچی هستید، اسمور برود یکی از غذاهای پرطرفدار دنیا با خاستگاه دانمارکی می باشد که نوعی ساندویچ روباز به شمار می رود.

این غذا معمولا به عنوان وعده ناهار در این کشور سرو می شود و در کنار آن نان چاو دار قرار می گیرد.

این ساندویچ با میگوی خام یا شاه ماهی، تخم مرغ سفت و سبزیجات و گوشت سرو می شود و اگر علاقه دارید که مزه های جدید امتحان کنید، بدون شک عاشقش خواهید شد.

غذاهای پرطرفدار دنیا,پرطرفدارترین غذاهای دنیا,پرطرفدارترین غذاهای هندی

۶. اشپاتزل، کشور آلمان | Spaetzle 

اگر درباره بهترین غذاهای آلمان کنجکاو باشید، احتمالا نام اشپتزله به گوش تان خورده است. این غذا در واقع یک خوراک گیاهی می باشد که طعم بی نظیری دارد.

جالب است بدانید که اشپتزله نوعی پاستا به شمار می رود. این درحالی است که مواد تشکیل دهنده خمیر آن، آرد، نمک و تخم مرغ به همراه آب گازدار (برای ور آمدن خمیر) می باشد.

این خوراک خوشمزه در گذشته درکنار غذاهای گوشتی سرو می شده است اما طعم و مزه فوق العاده آن باعث شده است که این روزها نه تنها در آلمان، بلکه به عنوان یکی از غذاهای پرطرفدار دنیا شناخته شود!

بنابراین اگر روزی مسافر این کشور زیبا بودید، پیشنهاد می کنیم که حتما این غذای فوق العاده را امتحان کنید.

غذاهای پرطرفدار دنیا,پرطرفدارترین غذاهای دنیا,پرطرفدارترین غذاهای هندی

۵. برات ورس (سوسیس)، کشور آلمان | Bratwurst

اگر با فرهنگ غذایی مردم کشور آلمان آشنا باشید احتمالا می دانید که تعجبی ندارد یکی از محبوب ترین غذاهای آنها برات ورس یا همان سوسیس باشد.

سوسی و مراسم باربیکو یکی از اجزای جدا نشدنی از کشور آلمان به شمار می رود که در هر منطقه از آن به شیوه خاصی انجام می شود.

معروف ترین انواع آن به منطقه نورنبرگ تعلق دارد که در واقع سوسیس های باریک و کوتاهی هستند که به مدت دو دقیقه گریل می شوند. در ادامه این غذای خوشمزه در نان کماج قرار داده شده و به همراه سس و کچاب و خردل سرو می شود.

غذاهای پرطرفدار دنیا,پرطرفدارترین غذاهای دنیا,پرطرفدارترین غذاهای هندی

۴. کره مرغ، کشور هند | Chicken Butter

کره مرغ از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهای هندی می باشد که طعم فوق العاده و خاص آن باعث شده است تا به عنوان یکی از پرطرفدارترین غذاهای دنیا نیز شناخته شود.

این غذای خوشبو با انواع ادویه های مختلف تهیه می شود، بنابراین اگر به غذاهای ادویه ای علاقه مندید می تواند یکی از بهترین گزینه های ممکن برای امتحان کردن باشد.

کره مرغ در واقع غذایی گران و تجملی بوده که در مهمانی های خاص و لاکچری سرو می شود. در این غذا مرغ با کره و ادویه های زیاد آن چنان مخلوط می شود که طعم تازه و خاصی پیدا می کند. این غذا در کنار برنج سرو می شود.

غذاهای پرطرفدار دنیا,پرطرفدارترین غذاهای دنیا,پرطرفدارترین غذاهای هندی

۳. باهاپا الو، کشور هند | Bhapaa Aloo

اگر دل تان می خواهد که یک غذای کاملا هندی را امتحان کنید، باهاپا الو انتخابی عالی خواهد بود. مواد اصلی تشکیل دهند این غذا سیب زمینی است، اما باید بدانید که آنقدر طعم دار و خوشمزه می شود که دیگر نمی توانید تشخیص دهید تنها یک سیب زمینی ساده بوده است!

موادی که به باهاپا الو اضافه می شود شامل رب نارگیل، کشک، سرکه، سس خردل، نمک و.. می باشد. جالب است بدانید در برخی مناطق به این غذا ماهی هم اضافه می کنند، اما به طور کلی باپا اولو به طور ساده و با سیب زمینی تهیه می شود.

غذاهای پرطرفدار دنیا,پرطرفدارترین غذاهای دنیا,پرطرفدارترین غذاهای هندی

۲. ژیرو، کشور یونان | Gyro

یکی از پرطرفدارترین غذاها در یونان، ساندویچ ژیرو می باشد که با یک بار امتحان کردن عاشقش خواهید شد!

در این ساندویچ ها تکه های گوشت قرمز و یا گوشت مرغ به همراه سس ها و سبزیجات مختلفی قرار دارد. در نهایت تماک این مخلفات در نان پیتزا پیچیده می شود.

در برخی دستور مخلفات خوشمزه دیگری مانند چیپس یا سیب زمینی سرخ کرده نیز وجود دارد که لذت امتحان کردن این غذا را دو چندان خواهد کرد.

غذاهای پرطرفدار دنیا,پرطرفدارترین غذاهای دنیا,پرطرفدارترین غذاهای هندی

۱. کباب، کشور یونان | Kebab

کباب های کشور یونان گوشت های درازی هستند که به همبرگر شباهت دارند. برای پخت این غذا ابتدا گوشت ها را فشرده کرده و آن ها را به شکل سوسیس در می آورند.  در ادامه این گوشت ها به شیوه کباب طبخ شده و مزه متفاوتی ایجاد می کنند.

کباب کوبیده یونانی در واقع یکی از پرطرفدارترین غذاهای دنیا در این کشور می باشد که با هر نوع کبابی که تا کنون خورده اید تفاوتی اساسی دارد.

بنابراین پیشنهاد می کنیم که حتما این غذای لذیذ و خوشمزه را امتحان کرده و از طعم بی نظیر آن حسابی لذت ببرید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا