سبک زندگی

بهترین روش جلوگیری از بارداری

افزایش بازدید در گوگل

راه های جلوگیری از بارداری

برای جلوگیری از بارداری بعد از رابطه روش‌ های مختلفی وجود دارد که هر کدام دارای مزایا و معایبی است. از بین این روش‌ ها می‌ توان تزریق ضد بارداری، دستگاه داخل رحمی، ایمپلنت ضد بارداری، کاندوم، قرص ضد بارداری و … را نام برد.

اگر به استفاده از روش ‌های جلوگیری از بارداری بپردازید از خطر حاملگی برنامه ‌ریزی نشده دور خواهید بود و در مقابل انتقال ویروس ایدز و بیماری ‌های مقاربتی هم محافظت خوبی انجام خواهد شد. شاید بسیاری از افراد نتوانند بهترین روش جلوگیری از حاملگی را پیدا کنند و در مورد نحوه جلوگیری از بیماری ‌های مقاربتی سوال‌ هایی را در ذهن خود داشته باشند به ‌همین علت ما در ادامه مطالب روش جلوگیری از بارداری را برای شما شرح خواهیم داد.

بهترین روش جلوگیری از بارداری,جلوگیری از بارداری,راه های جلوگیری از بارداری

۱۰. تزریق ضد بارداری

یکی از روش‌ های مناسب جلوگیری از باردار شدن تزریق ضد بارداری می‌ باشد که یک نسخه مصنوعی از هورمون های پروژسترون را دارا است و به بازوی زن یا باسن او تزریق خواهد شد، از طرفی در طی ۱۲ هفته این آمپول به آرامی درون جریان خون شما ترشح می‌ شود و تزریق آن تا ۳ ماه ادامه دارد و به ‌هیچ‌ وجه رابطه جنسی شما را قطع نخواهد کرد.

از معایبی که این روش دارد می توان به محافظت نکردن از بدن در برابر بیماری‌ های مقاربتی و به وجود آوردن اختلال در قاعدگی اشاره کرد که نیاز به پیگیری های متعدد دارد.

۹. بیرون کشیدن

یکی از رایج ترین روش ‌هایی که بیشتر زوج‌ ها آن را ترجیح می دهند روش بیرون کشیدن است. در واقع باید بگوییم که ۷۸ درصد از افرادی که آلت تناسلی خود را قبل ‌از انزال بیرون می‌ کشند می توانند از بارداری ناگهانی جلوگیری کنند.

به طور کلی باید بگوییم طبق تحقیقاتی که وجود دارد از هر ۱۰۰ خانمی که همسر آن ها از روش جلوگیری از حاملگی طبیعی استفاده می‌ کنند ۲۷ نفر باردار می‌ شود، حتی اگر این روش به درست ‌ترین شکل ممکن انجام شود ممکن است اسپرم به واژن راه پیدا کند.

بهترین روش جلوگیری از بارداری,جلوگیری از بارداری,راه های جلوگیری از بارداری

۸. کاندوم

تنها راه پیشگیری از بارداری که می تواند از بیماری ‌های مقاربتی محافظت کند استفاده از کاندوم می ‌باشد. این روش بدون این‌ که هیچ ‌گونه تغییری در شما به وجود آورد در برابر بارداری و انتقال بیماری مراقبت خواهد کرد.

کاندوم‌ های زنانه را قبل ‌از رابطه جنسی نصب خواهند کرد و کاندوم‌ های مردانه هم بر روی آلت تناسلی نصب می شوند تا بتوانند مانع ورود مایعات جنسی شوند، اما دقت داشته باشید که تاثیر گذاری کاندوم های زنانه نسبت به مردانه کمتر است.

۷. دیافراگم

دیافراگم به یک حلقه سیلیکونی نرم کوچک گفته می ‌شود که آن را داخل واژن قرار می‌ دهند تا از وارد شدن اسپرم جلوگیری کند، در واقع می ‌توان گفت که یک مانع فیزیکی بین تخمک و اسپرم می‌ باشد که کارایی آن شبیه به کاندوم هست.

لازم به ذکر است که بگوییم دیافراگم باید حدود ۶ ساعت بعد از برقراری رابطه جنسی در جای خود باقی بماند و بعد از این مدت زمان آن را بیرون آورید، همچنین می‌ توانید از یک دیافراگم چندین مرتبه استفاده کنید و در صورت مراقبت تا ۲ سال هم دوام دارد، اما باید بگوییم که از بین انواع روش جلوگیری از بارداری این روش نیاز به تمرین بسیاری دارد.

بهترین روش جلوگیری از بارداری,جلوگیری از بارداری,راه های جلوگیری از بارداری

۶. قرص ضد حاملگی

از دیگر روش‌ های جلوگیری از حاملگی می توان استفاده از قرص‌ های ضد بارداری مثل ال دی را نام برد که در طول روز یک ‌بار استفاده می ‌شوند و به‌ عنوان یکی از رایج ترین روش‌ ها برای جلوگیری معرفی می‌ شود که می ‌تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد و مصرف آن ‌هم ضرری ندارد.

قرص های ضد بارداری به‌ هیچ‌ وجه از بر انگیختگی جنسی جلوگیری نمی کن  و رابطه جنسی را از بین نمی ‌برد، حتی دوره ‌های قاعدگی دردناک را هم کاهش می دهد.

از معایب استفاده از روش جلوگیری از بارداری با قرص ال دی می ‌توان به مناسب نبودن برای محافظت از بدن در برابر بیماری ‌های مقاربتی را نام‌ برد، از طرفی اگر استفاده از قرص را فراموش کنید تاثیر زیادی نخواهد داشت.

۵. ایمپلنت ضدبارداری

ایمپلنت ضد بارداری از روش‌ هایی است که نیاز به جراحی دارد در واقع برای استفاده از این روش باید یک میله کوچک و انعطاف ‌پذیر را زیر پوست بازوی خود قرار دهید تا هورمون پروژسترون را آزاد کند.

این هورمون می‌ تواند تخمک گذاربی را متوقف کند و مخاط دهانه رحم را به ‌قدری غلیظ می‌ کند که اسپرم ‌ها به‌ راحتی نتوانند وارد رحم شوند. از مزایای روش جلوگیری از بارداری با ایمپلنت می‌ توان تأثیر گذاری زیاد آن را نام برد و به‌ هیچ ‌وجه رابطه جنسی را قطع نمی‌ کند و برگشت پذیر است.

استفاده از این روش جلوگیری از بارداری حتما باید توسط یک متخصص آموزش ‌دیده انجام شود، از طرفی در ابتدا خونریزی ‌های نامنظمی را به وجود می ‌آورد و در برابر بیماری‌ های مقاربتی نمی تواند از بدن محافظت کند.

بهترین روش جلوگیری از بارداری,جلوگیری از بارداری,راه های جلوگیری از بارداری

۴. حلقه ضد بارداری

روش‌ های بسیاری وجود دارد که می ‌تواند از بارداری جلوگیری کند که از میان آن ‌ها می ‌توان حلقه‌ های ضد بارداری را نام برد که یک قطعه پلاستیک کاملا انعطاف ‌پذیر است و می ‌تواند هورمون‌ هایی را آزاد کند که در واژن قرار می ‌گیرد.

حلقه ضدبارداری طی ۳ هفته همچنان در جای خود باقی می‌ ماند که می ‌توانید بعد از این مدت کمی استراحت کنید  و یک هفته بعد دوباره از حلقه استفاده نمایید. هورمون‌ های استروژن و پروژسترون که توسط این حلقه آزاد می‌ شوند در قرص ‌های ضد بارداری هم وجود دارند.

از مزایای استفاده از روش جلوگیری از بارداری بعد از رابطه با حلقه ضدبارداری  می ‌توان داشتن عوارض جانبی بسیار پایین را نام برد و می ‌توانید دوره های خود را با استفاده از آن کنترل کنید، همچنین باعث باروری سریع تر می شود.

اگر بخواهیم درمورد معایب استفاده از حلقه ضد بارداری صحبت کنیم باید بگوییم که برای خانم‌ هایی که نمی‌ توانند از محصولاتی که دارای استروژن هستند استفاده کنند گزینه مناسبی بشمار نمی‌ رود.

۳. قرص اورژانسی

قرص اورژانسی همانند قرص ‌های ضدبارداری معمولی می‌ تواند از رابطه‌ های محافظت نشده در برابر بارداری جلوگیری کند. بسیاری از افراد هنگام استفاده از کاندوم متوجه پاره شدن آن می شوند که در این شرایط استفاده از روش جلوگیری از حاملگی اورژانسی می‌ تواند برای جلوگیری از حاملگی گزینه مناسبی باشد.

گاهی اوقات این قرص را با صبح بعد می شناسند، چرا که تا ۵ روز بعد از رابطه جنسی هم تاثیر گذار است؛ اما هرچه زودتر آن را استفاده کنید تاثیر بیشتری دارد. به‌ عنوان مثال اگر تا ۳ روز بعد قرص را استفاده کنید تا ۸۵ درصد می ‌تواند از حاملگی جلوگیری کند.

قرص اورژانسی از هورمون ‌های زنانه دارا است که به ‌راحتی می‌ تواند جلوی آزاد شدن تخمک ‌ها را بگیرد. از عوارض جانبی که این روش دارد می‌ توان حالت، استفراغ و پریودی نامنظم را نام برد.

بهترین روش جلوگیری از بارداری,جلوگیری از بارداری,راه های جلوگیری از بارداری

۲. تزریق ضد بارداری

استفاده از روش تزریق ضد بارداری به آزادسازی هورمون ‌هایی پروژسترون کمک زیادی می ‌کند که این تزریق در باسن یا بازوی زن انجام می ‌شود و تا ۱۲ هفته به‌ آرامی درون بدن شما ترشح می‌ شود.

از مزایای استفاده از تزریق ضد بارداری می‌ توان موثر بودن طولانی‌ مدت آن را نام برد و به‌ هیچ‌ وجه رابطه جنسی را هم قطع نمی ‌کند اما به‌ احتمال زیاد در قاعدگی اختلالاتی را ایجاد می‌ کند و به ‌هیچ‌ وجه از بیماری ‌های مقاربتی هم جلوگیری نمی‌ کند.

۱. دستگاه داخل رحمی

آی یو دی که به دستگاه داخل رحمی معروف است داخل رحم زن قرار می گرد و با توجه به نوعی که استفاده می شود می تواند تا ۱۰ سال اثر داشته باشد. این دستگاه T شکل را با هورمون پروژسترون، پلاستیک و مس ساخته می شود.

IUD با هورمون هایی که به تدریج ترشح می شود می تواند از بارداری جلوگیری کند و اگر یک پزشک متخصص بتواند بعد از چند روز از رابطه جنسی آن را نصب کند به راحتی از بارداری پیشگیری نشده جلوگیری می‌ کند.

این نوع از روش جلوگیری از بارداری در چند ماه اول باعث لکه بینی و ‌خونریزی می شود، همچنین هر کسی نمی تواند آن را نصب کند حتما باید یک پزشک متخصص آن را داخل رحم قرار دهد.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا