سبک زندگی

10 عادت افراد همیشه ناراحت

افزایش بازدید در گوگل

دلیل همیشه ناراحت بودن چیست؟

افراد منفی نگر در دنیا کم نیستند، در دنیای امروزی برای شاد زیستن نباید تا ابد ناراحت و افسرده بود. برخی تا حد امکان از افراد منفی نگر دوری می کنند، چراکه در بعضی از مواقع این تنها راهکار برای مقابله با چنین اشخاصی است! همه‌ ی ما حق ناراحت و افسرده شدن را داریم اما نه تا آخر عمر. برخی از افراد دائما و هر لحظه در حال منفی بافی و ناراحتی هستند! برای داشتن زندگی با کیفیت تر، باید فاکتورها و قوانین بسیاری را بیاموزید که یاد گرفتن شان یک شبه امکان پذیر نیست. در رسانه و شبکه های اجتماعی هم کم نیستند چنین افرادی که بی هیچ منظوری با حرف های شان به دیگران افکار و احساسات منفی تزریق می کنند. غمگین بودن همیشگی نشان از افسردگی فرد دارد و باید حتما به پزشک روانشناس یا روانکاو مراجعه کند تا آسیب های احساسی زیادی به اطرافیان و آشنایانش وارد نکند!

در این مطلب ما ۱۰ ویژگی قابل شهود در افراد ناراحت را برای شما جمع آوری کرده ایم تا به راحتی بتوانید آن ها را از میان اطرافیان تان تشخیص دهید. نکته مهم این است که اگر “دائما” این رفتارها از او بر آمد یعنی باید از او دوری کرد این مقاله به شما کمک خواهد کرد که چگونه به راحتی زندگی شاد را انتخاب کنید و از زندگی لذت ببرید  لطفا تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

افراد منفی نگر,افراد منفی نگر,افراد همیشه ناراضی

۱۰. همیشه نیمه خالی لیوان را می بینند!

در زندگی فراز نشیب هایی وجود دارد که انسان را به چالش های گوناگون دعوت می کند. فرد ناراحت از این چالش ها با جمله هایی از قبیل: «من نمی توانم.. من به حد کافی خوب نیستم.، از من بر نمی آید» خود را به آرامی تخریب می کند، گویی می خواهند انتقام خون نریخته شده ای را از خود بگیرند! باید بگوییم که تکرار این جملات و رفتار ها یک چرخه ی کاملا منفی را آغاز می کند. هر چه به خود کم لطفی کنید نا امید تر خواهید شد و وضع روحی تان رو به وخامت می رود. اینگونه حرف زدن اصلا نه تنها به منزله منطقی و رک بودن با خودتان نیست! بلکه باعث می شود در ناخودآگاه ضعفی عظیم شکل گیرد و احساس خود کم بینی بیشتری در شما به وجود آید. اگر نمی توانید کاری یا عملی را به درستی انجام دهید چه مشکلی دارد؟ چه ایرادی دارد؟ به مرور زمان یاد می گیرید، حتی با درخواست کمک می توانید مشکل تان را به راحتی رفع کنید. از زیر بار مشکلات و زندگی شانه خالی کردن اصلا کار جالبی نیست چراکه به قول معروف زندگی همیشه گل و بلبل نخواهد بود و با همین فراز و نشیب ها و هیجاناتش زیباست کافیست تا دیدتان را تغییر دهید.

افراد همیشه نالان,دلیل همیشه ناراحت بودن,علت همیشه ناراحت بودن

۹. توقع دارند که زندگی آنطور که می خواهند پیش برود

افراد همیشه ناراضی، وقتی کار یا خواسته شان به درستی و روی یک خط صاف پیش نمی رود، وقتی همه چیز همانطور که در رویاهای‌ شان می پروراندند نمی شود، احساس ضعف و ناراحتی بی حد مرزی وجودشان را فرا می گیرد. اکثر اوقات در این شرایط یا به کلی از زندگی نا امید می شوند یا به جمله “فقط برای من نمیشه” قضیه را سر هم می آورند و آیینه دق را به آغوش می کشند. آن ها در این مواقع سطحی نگر می شوند و نمی دانند نشدن هم بخشی از زندگیست. آن ها نمی دانند که گاهی هم باید به جهت باد مخالف دوید حتی اگر طوفان به پا شود! فکر نشستن و تنبلی را از سر بیرون کنید و به خاطر داشته باشید که زندگی اگر این نشدن ها را نداشته باشد تکراری خواهد شد.

مشخصات افراد منفی نگر,ویژگی افراد منفی نگر,افراد منفی نگر

۸. با کینه های کهنه شان زندگی می کنند!

وقتی زخمی به شما وارد می شود ابتدا درد دارد اما این زخم تا ابد بر روی بدن تان نخواهد ماند و به مرور بهبود می یابد. کینه و نفرت را هم نمی شوند تا به آخر عمر همراه داشت، هر چقدر هم آن شخص خطایی بسیار عظیم مرتکب شده باشد! در زندگی باید بارتان را کم کنید تا بهتر به سمت جلو پیش بروید، یادتان باشد که افکار شما باید عاری از اینگونه مسائل بی اهمیت و پوچ باشد. زندگی آنقدر کوتاه است که واقعا حیف است باقی اش را به کینه ورزی و نفرت سپری کنید. شادی سلامتی و کیفیت زندگی در چنین افرادی به شدت اُفت پیدا می کند و واقعا آزار دهنده و ناراحت کننده است.

افراد منفی نگر,افراد منفی نگر,افراد همیشه ناراضی

۷. هیچگاه به خود استراحت نمی دهند

اکثر اوقات زندگی آنقدر شلوغ می شود که آدمی فراموش می کند چگونه باید شاد باشد و خوش بگذراند. بهتر است ساعاتی از روز یا هفته را برای بازی یا سرگرمی و یا وقت گذراندن با خود صرف کند. داشتن یک روز استراحت و خوش گذرانی نظم بهتری به افکار می دهد و از مسائل دشوار زندگی که دائما با آن سرکار دارید مثل کار یا کودکان دور می کند.

افراد منفی نگر,افراد منفی نگر,افراد همیشه ناراضی

۶. همیشه نظر دیگران را ارجعیت قرار می دهند

افراد همیشه نالان بیش از حد معمول برای راضی کردن دیگران از خود تلاش می کنند، البته اصلا نباید برای راضی نگه داشتن دیگران تلاشی کرد. آن ها برای حرف مردم و تحسین شدن از جانب بقیه آنقدر می نالند که در نهایت از پا می افتند. افراد ناراحت مدام به دنبال دلیلی موجه برای خود می گردند و حتی گاهی اصلا اهمیت نمی دهند که این دلیل از کجا و از جانب چه کسی است! آن ها همیشه دیگران را الویت قرار می دهند و اگر کسی یک انتقاد منفی و غیر از آن چیزی که می خواهند به آن ها بگوید، فکر می کنند که دنیا به آخر رسیده!

افراد منفی نگر,افراد منفی نگر,افراد همیشه ناراضی

۵. به هیچ وجه در زندگی شان ریسک نمی کنند

افراد منفی نگر همیشه از خوب پیش نرفتن وضع و کارهای شان واهمه دارند  و همین سبب شده که هیچگاه در زندگی ریسک نکنند و به زندگی کسالت بارشان ادامه دهند که باید بگوییم هیچ چیز ترسناک تر از چنین زندگی نیست! شما تا خطر نکنید هیچ گاه تجربه ها و دیدهای جدیدی نسبت به زندگی پیدا نخواهید کرد. همیشه همه چیز نباید برنامه ریزی شده و با نقشه پیش برود، شما با خطر کردن می توانید گوشه های پنهان شخصیت خود را پیدا کنید. اگر ریسک نکنید لذت گذر از ریسک، چه خوب و چه بد را هیچ گاه نمی چِشید.

افراد منفی نگر,افراد منفی نگر,افراد همیشه ناراضی

۴. هیچگاه به خواسته قلبی خود اهمیت نمی دهند

افراد اندوهگین هیچگاه به خواسته قلبی خود توجهی نمی کنند و همیشه منطق جلوی ندای قلبی شان را گرفته است. مثلا بخاطر پول با فردی ازدواج می کنند که هیچ حسی نسبت به او ندارند و یا بخاطر حرف خانواده یا دیگران به سراغ شغلی می روند که از آن متنفر اند. زندگی چه ارزشی دارد وقتی مدام به فرمان عقل گوش می کند؟ ما نمی گوییم که همیشه به صدای قلب تان گوش کنید و مهم ترین تصمیمات زندگی تان را از روی احساس بگیرید! نه منظور ما این است که هم عقل و هم احساس خود را در نظر بگیرید.

افراد منفی نگر,افراد منفی نگر,افراد همیشه ناراضی

۳. مدام در حال سرزنش بقیه هستند!

یک دلیل همیشه ناراحت بودن این است که مدام از زیر بار مسئولیت و خطاهایی که مرتکب شده اند شانه خالی می کنند و تمام تقصیر ها را به گردن اطرافیان یا حتی غریبه ها می اندازند. آن ها هیچوقت قبول ندارند که اشتباه کرده اند و همیشه به دنبال دیواری کوتاه تر می گردند تا تمام تقصیر ها را گردن بقیه بیندازند و مدام در حال سرزنش باشند! بهتر است تا می توانید از چنین آدم هایی دوری کنید و اگر هم چنین خصلتی دارید مسئولیت کارهای خوب و غلط خودتان را به گردن بگیرید، چراکه یک روز به خودتان می آیید و متوجه می شوید که دیگر هیچکس دور و بر شما نیست!

افراد منفی نگر,افراد منفی نگر,افراد همیشه ناراضی

۲. مدام به فکر گذشته هستند!

اکثر اوقات افراد غمگین یا در خاطرات گذشته‌ خود غوطه ورند‌ یا در آینده ی رویایی اما هیچوقت از زمان حال لذت نمی برند و در لحظه زندگی نمی کنند! آن ها لحظه را رها می کنند و در دنیای خیالات خود فرو می روند و مدام با خود می گویند که ( اگر اینگونه می بود…) فکر اینکه در آینده اگر پول کلانی بدست بی آورند، خانه یا همسر مناسب داشته باشید خوشبخت می شوید را از سر بیرون کنید. خوشبختی و شاد زیستن تنها در زمان حال نصیب تان خواهد شد، از لحظه لذت بردن کار سختی نیست، خوشحالی در حال و امروز نهفته است و یادتان باشد که زندگی در گوشه گوشه همین لحظه هاست.

افراد منفی نگر,افراد منفی نگر,افراد همیشه ناراضی

۱. جدی گرفتن همه چیز مساوی با دائم الناراحت بودن!

افراد اندوهگین چیز های جزئی را زیادی بزرگ می کنند! وقتی از هر  مشکل ساده ای می توان به راحتی گذشت با نگاهی پر از واهمه آن را بزرگ نکنید و مملو از استرس نشوید. وقتی اوضاع باب میل شما نیست یا مشکلی پیش آمده با لبخند و نگاهی منطقی آن را حل کنید یا سعی کنید از نگاهی دیگر و بهتری به آن  داشته باشید.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا