سبک زندگی

10 نکته که هنگام عصبانیت نباید انجام دهیم

خلاصه نوشته
  • راه کار های بسیاری برای پیشگیری از عصبانیت، وجود دارد، روش های درمانی بسیاری که می توانید برای استفاده از آن ها از مقالات علمی و پادکست ها و کتاب ها بهره ببرید! اما به طور کلی اگر عصبانیت در زتدگی شما تاثیر بسیاری دارد، پس باید این مشکل را از ریشه حل کرده و به افراد متخصص مراجعه نمایید.

در هنگام عصبانیت چکار کارهایی انجام ندهیم؟

در هنگام عصبانیت، بیشتر مسائل زندگی برایمان دشوار تر نمایان می شود. تمام مدت زمانی که ما عصبانی هستیم علاوه بر تغییر خلق و خویمان ممکن است ناخواسته تصمیماتی بگیریم که علاوه بر خودمان، اطرافیان مان را نیز دچار مشکلاتی می کند، تصمیماتی که قطعا در زمان آرامش بسیار منطقی تر گرفته می شود.

توماس جفرسون می گوید : اگر عصبانی هستید، قبل از حرف زدن تا ده بشمارید؛ و اگر خیلی عصبانی هستید، تا صد بشمرید.

معمولا در هنگام عصبانیت یا بلافاصله واکنش نشان می دهیم یا سعی در پنهان کردنش داریم و یا کاملا رهایش می کنیم. برای رسیدن به آرامش و تمدد اعصاب بهتر است روش های جدیدی را آموزش ببینیم.

راه های پیشگیری از عصبانیت,راهکارهای پیشگیری از عصبانیت,پیشگیری از عصبانیت,

10. مشاجره در هنگام عصبانیت ممنوع

بهترین راه حل در هنگام جرو بحث، شنیدن کامل صحبت های طرف مقابل و ترک محیط مشاجره بعد از آن می باشد. این راه حل به شما کمک می کند  خود را از زیر فشاری روانی ایجاد شده نجات دهید و بعد از اینکه به آرامش کامل رسیدید مشکلات را ارزیابی و راه حل منطقی و مناسبی برای آن پیدا کنید.

در این صورت هرگز از گفته های خود پشیمان نمی شوید و این نکته را بدانید که فرار از محیط متشنج هرگز به معنای شکست نیست.

راه های پیشگیری از عصبانیت,راهکارهای پیشگیری از عصبانیت,پیشگیری از عصبانیت,

9. خشم خود را پنهان نکنید

بر اساس تحقیقات انجام شده، پنهان کردن عصبانیت خطر ابتلا به بیماری های قلبی را بیشتر می کند. درست است که فروخوردن خشم شاید راحت ترین کاری باشد که در مواقع عصبانیت می توانیم انجام دهیم، اما باید بدانیم این روش سلامتی ما را کاملا به خطر می اندازد.

هر چند که این بدان معنی نیست که بلافاصله خشم خود را بروز بدهیم  بلکه باید به دنبال راهی برای کنترل و مدیریت در هنگام عصبانیت باشیم.

راه های پیشگیری از عصبانیت,راهکارهای پیشگیری از عصبانیت,پیشگیری از عصبانیت,

8. فریاد زدن در محیط باز ممنوع

جفری لوهر استاد روانشناسی می گوید: خالی کردن خود شاید در ابتدا باعث شود احساس متفاوتی تجربه کنید ولی لزوما اوضاع را بهبود نمی بخشد حتی شاید حالتان را وخیم تر کند.

درست است که همه ما در مواقعی احتیاج داریم خود را از احساسات و هیجانات منفی خالی کنیم ولی این کار همیشه مفید نیست. شاید به طور موقت حالمان را خوب کند ولی قطعا راه حل مشکل این نیست.

راه های پیشگیری از عصبانیت,راهکارهای پیشگیری از عصبانیت,پیشگیری از عصبانیت,

7. واکنش به موقع در برابر خشم

اگر احساس خشم و عصبانیت حل نشده خود را به موقع بروز ندهیم، علاوه بر اینکه فشار روانی ایجاد شده افزایش می یابد ممکن است واکنش ما به این مساله شدید تر هم بشود.

درست همانطور که مشاجره در اوج عصبانیت باعث پشیمانی می شود، به تاخیر انداختن بیش از حد هم حل این مسئله را دشوارتر می کند.

راه های پیشگیری از عصبانیت,راهکارهای پیشگیری از عصبانیت,پیشگیری از عصبانیت,

6. خشم تان را در شبکه های اجتماعی بروز ندهید

هنگامی که ناراحتی و عصبانیت خود را در شبکه های اجتماعی به نمایش می گذاریم کنترل اوضاع از دست ما خارج می شود . معمولا بعد از مدتی خشم ما فروکش می کند اما دیگر راه حلی برای برگرداندن اوضاع به قبل پیدا نخواهیم کرد.

این مطلب را از دست ندهید
10 نکته برای اینکه مانند ثروتمندان پس انداز داشته باشیم

در این زمان دیگر پشیمانی سودی نخواهد داشت، حتی اگر آن را از صفحه خود پاک کنیم باز هم متوجه می شویم که افرادی  از آن بازدید کرده اند و این مساله چندان برای ما خوشایند نیست.

راه های پیشگیری از عصبانیت,راهکارهای پیشگیری از عصبانیت,پیشگیری از عصبانیت,

5. در هنگام عصبانیت رانندگی ممنوع

ریسک خطا در رانندگی در زمان عصبانیت بسیار بالا است. به این علت که در زمان خشم، دچار عدم تمرکز و حواس هستیم بهتر است از رانندگی پرهیز کنیم.

اگر فرصت دارید برای رسیدن به مقصد مدتی پیاده روی کنید تا این فعالیت بدنی، شما را از آن چه باعث ناراحتی و عصبانیت شده است دور نماید. پیاده روی فرصتی برای رسیدن به آرامش و تمدد اعصاب است.

راه های پیشگیری از عصبانیت,راهکارهای پیشگیری از عصبانیت,پیشگیری از عصبانیت,

4. تشدید عصبانیت با فکر بیش از حد

هنگامی که ذهن خود را بیش از اندازه درگیر مشکل می کنیم، دچار بزرگنمایی در مساله می شویم و این باعث به هم ریخته شدن اوضاع  می شود.

بهتر است هر چه زود تر با فردی که دچار مشکلیم، صحبت کنیم و مساله را محترمانه با آن در میان بگذاریم. با فکر کردن بیش از حد فقط ذهن خود را پریشان کرده و زمان را از دست می دهیم.

راه های پیشگیری از عصبانیت,راهکارهای پیشگیری از عصبانیت,پیشگیری از عصبانیت,

3. ارسال ایمیل راه حل نامناسب

در علم روانشناسی، نوشتن روزانه، راه حلی مناسب برای مدیریت احساسات و کنترل خشم می باشد. ما می توانیم با نوشته هایمان هر کاری انجام دهیم مثل پاک کردن یا پاره کردن یا دور انداختن؛ اما قطعا ارسال این مطالب اشتباه است.

معمولا بعد از رسیدن به آرامش، تصمیم می گیریم مطالبی را که نوشتیم پاک کنیم یا تغییر دهیم اما در صورت ایمیل کردن آنها، این فرصت از ما گرفته می شود.

راه های پیشگیری از عصبانیت,راهکارهای پیشگیری از عصبانیت,پیشگیری از عصبانیت,

2. عدم تغذیه در زمان عصبانیت

قطعا پرخوری راه حل مناسبی برای سرکوب خشم و عصبانیت نیست. تحقیقات نشان می دهد سیستم ایمنی بدن در زمان عصبانیت با خوردن خوراکی، در معرض خطر قرار می گیرد. استفاده از نوشیدنی های آرامبخش، جایگزین خوبی برای خوراکی های مضر می باشد.

راه های پیشگیری از عصبانیت,راهکارهای پیشگیری از عصبانیت,پیشگیری از عصبانیت,

1. الکل نوشیدنی خطرناک

یکی از مضرات الکل زوال عقل و به وجود آوردن حالت گیجی و سردرگمی است. دقیقا در زمان عصبانیت که ما احتیاج به تصمیمات عاقلانه و منطقی داریم، نوشیدن الکل قدرت تفکر و حل مساله را از ما می گیرد. نوشیدن الکل شرایط روحی و روانی ما را وخیم تر و جسم ما را نیز بیمار خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا