سبک زندگی

10 تمرین برای رسیدن به آرامش درونی

خلاصه نوشته
  • آرامش درون، بدون شک یکی از بزرگ ترین فاکتورهایی است که باعث می شود بتوانیم با آسایش زندگی کنیم و از مواردی است که انسان ها از همان ابتدا به دنبالش بوده اند. طبق بررسی ها تمرین آرامش درون می تواند شما را برای رسیدن به این هدف یاری کند.

چگونه به آرامش درون برسیم

همه ما می دانیم که داشتن یک ذهن آرام و آسوده چه نعمت بزرگی است، اما بارها برای دستیابی به آن شکست خورده ایم و زندگی های شلوغ و ماشینی مان باعث شده است تا فکر کنیم تجربه کردنش تقریبا امری غیرممکن است.

پیش از هر چیز شما باید بدانید که رسیدن به آرامش درون هم مانند هر هدف دیگری به تمرین و استمرار دارد تا بتواند نتیجه بخش باشد. قطعا این کار چیزی نیست که بتوانید یک شبه به انجامش برسانید و از آن لذت ببرید.

همه ما دیده ایم  که انسان هایی با آرامش درونیِ، لذت بیشتری از زندگی می برند و در شرایط مختلف عملکرد بهتری دارند، در حالیکه که افرادی با ذهن های شلوغ معمولا به سرعت واکنش نشان می دهند و یا معمولا زود از کوره در می روند.

بنابراین حل کردن این مشکل و تسلط بر بخشی از ذهن مان می تواند تاثیر بسیار مهمی بر زندگی ما بگذارد. پیش از هرچیز باید بدانید که عوامل مختلفی وجود دارند که می توانند با تاثیر بر ذهن، آرامش آن را بهم بزنند اما خوشبختانه با کمی تمرین می توانیم کنترل شرایط را در دست بگیریم.

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که به دنبال یافتن آرامش درونی هستید پس با Bestfarsi همراه باشید تا شما را با 10 تمرین برای دستیابی به آرامش درون آشنا کنیم تا بتوانید از آن ها کمک بگیرید.

برای رسیدن به آرامش درونی,تمرین آرامش درون,راه هایی برای رسیدن به آرامش درون,

10. برای آرامش لبخند بزنید

یکی از ساده ترین راه کارهایی که تمرین کردنش نیازی به وقت و انرژی خاصی ندارد، لبخند زدن می باشد. این کار می تواند به سرعت در جهت بهبود احساسات شما کمک کند و شما با کمی تمرین می توانید به راحتی تفاوت را متوجه شوید.

اگر در موقعیت سختی به سر می برید به خودتان لبخند بزنید و مطمئن باشید که بلافاصله پس از انجام دادنش احساس آرامش بیشتری دارید و حال تان بهتر می شود. در عین حال باور کنید که هیچ چیز آنقدر جدی و سخت نیست که بخواهد لبخند را از لبان شما پاک کند.

رویارویی با شرایط سخت در زندگی اجتناب ناپذیر است و برای همه اتفاق می افتند اما بهترین کار این است تا تلاش کنید که کنترل اوضاع را به دست بگیرید و با تمرکز کردن بر روی حال و همین لحظه، کمی از شلوغی ذهن تان بکاهید.

باور کنید که زندگی کوتاه تر از آن است که بخواهید ذهن تان را به هم بریزید و خودتان را اذیت کنید، بنابراین لبخند کوچکی بزنید و دوباره به راه تان ادامه دهید و از سختی ها عبور کنید.

9. در زندگی تان صادق باشید

قطعا همه ما از بچگی می دانیم که دروغ گفتن و پنهان کردن حقایق، کار زشت و ناپسندی است که نباید در حق دیگران انجام دهیم، اما در این مورد مخاطب اصلی شما فقط خودتان می باشید.

شما این کار را در وهله اول برای آرامش روحی خودتان انجام خواهید داد نه هیچ شخص دیگری. مطمئنا دروغ گفتن و یا پنهان کاری به همراه تمام نگرانی ها و دلواپسی هایی که در حین آن تجربه خواهید کرد ارزشش را نخواهد داشت زیرا در نهایت روح شما را خسته می کند و آرامش را از آن می گیرد.

بنابراین برای دوری از عذاب وجدان و حس پشیمانی، همیشه صادق باشید و در هر شرایطی تلاش کنید تا حقیقت را بگویید. این کار به شما کمک می کند تا آرامش داشته باشید و درگیر احساس گناه نباشید.

برای رسیدن به آرامش درونی,تمرین آرامش درون,راه هایی برای رسیدن به آرامش درون,

8. از موسیقی لذت ببرید

قطعا یکی از مواردی که همه ما روی آن اتفاق نظر داریم این است که موسیقی یکی از بهترین راه های رها کردن افکار برای رسیدن به آرامش درونی است و شما کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که در طول روز به موسیقی مورد علاقه اش گوش نکند.

این مطلب را از دست ندهید
10 تا از بهترین کشورها برای کار و مهاجرت در ۲۰۱۹

شنیدن صداهای آرامش بخش و مورد علاقه یا موسیقی هایی که به آن ها علاقه داریم می توانند تاثیر بسیار فوق العاده ای بر روی احساس و آرامش روح ما داشته باشند.

البته وقتی از موسیقی صحبت می کنیم منظورمان نوع غمگین و افسرده کننده آن نیست زیرا نتیجه عکس می دهد. منظور ما گوش دادن به موسیقی های آرامی است که تنش ذهنی شما را کم کند و باعث شود که بتوانید احساس سبکی کنید.

برای این منظور شما می توانید پلی لیست مخصوصی درست کنید تا هر وقت که به آرامش نیاز داشتید به آن سری بزنید و بتوانید افکارتان را منظم کنید.

7. حوادث را به پله هایی برای موفقیت تبدیل کنید

یکی از فوق العاده ترین تمرین هایی که می تواند علاوه بر آرامش ذهنی، سبک زندگی موفقی نیز برای تان به ارمغان بیاورد این است که توانایی رو به رویی با حوادث را داشته باشید و بتوانید از دل آن ها فرصت خلق کنید.

احتمالا برای تان کمی کلیشه ای به نظر برسد اما مطمئن باشید یکی از بهترین راهکارهای ممکن است که حسابی به شما کمک خواهد کرد. در ابتدا باید بدانید که هر چیزی که رخ داده، هرچند که ناگوار یا تلخ باشد، سعی دارد تا تجربه و درسی به شما بدهد تا قوی تر شوید.

بنابراین در دل سختی ها تسلیم نشوید و سعی کنید آن ها را به فرصت های جدید برای رشد تبدیل کنید، با این کار نه تنها فرد موفقی خواهید بود، بلکه ذهن تان هم آرامش بیشتری پیدا می کند، زیرا درک می کند که توانایی مقابله با پیشامدها را دارد و در نهایت از آن ها عبور خواهد کرد.

برای رسیدن به آرامش درونی,تمرین آرامش درون,راه هایی برای رسیدن به آرامش درون,

6. از آرامش طبیعت کمک بگیرید

بدون شک در هیاهوی زندگی های شلوغ و پر سر و صدا، طبیعت یکی از معدود مکان هایی است که همچنان آرامشش را حفظ کرده و در آن خبری از زندگی های روی دور تند نیست.

به همین دلیل طبیعت گردی می تواند یکی از بهترین تمرین های ممکن برای رها کردن افکارتان باشد. بدون شک حس زندگی و تازگی در طبیعت می تواند روح تان را جان تازه ای ببخشد و باعث شود تا احساس بهتری نسبت به قبل داشته باشید.

بنابراین هرگاه که فکر می کنید اوضاع ذهنی تان بهم ریخته و شلوغ است می توانید گردش کوچکی را امتحان کنید و یا حتی در فضای آرام و سرسبز اطراف تان قدمی بزنید و نفس های عمیق بکشید.

به شما اطمینان می دهیم که بعد از این کار ذهن تان آرامش بیشتری خواهد داشت و رفته رفته گردش در طبیعت به یکی از کارهای مورد علاقه شما تبدیل خواهد شد.

5. نیمه پر لیوان را ببینید

قطعا این جمله برای شما هم تکراری است و احتمالا یکی از کلیشه های نشدنی در پس ذهن تان است که به آن اهمیتی نمی دهید، اما حقیقت آن است که منفی بودن و شکایت از شرایط به شما هیچ کمکی نخواهد کرد پس چرا باید اوقات تان را برای کاری بیهوده هدر دهید که آرامش را از شما می گیرد؟

از راه هایی برای رسیدن به آرامش درون می توان نام برد مثبت اندیش بودن برای داشتن ذهنی آسوده است، که به آرامش درون شما کمک های بزرگی خواهد کرد.

این مطلب را از دست ندهید
قانون جذب و انواع آن

بدون شک زمانی که شما فرد منفی نگری هستید و تنها انتظار اتفاق های بد را دارید یا تنها بخش های شکست خورده هر کار را می بینید، نباید انتظار ذهنی آرام و روحی آسوده را داشته باشید، زیرا مغز شما ناخودآگاه به دنبال چیزهای منفی و تنش زا می رود.

بنابراین در قدم اول سعی کنید تا طرز فکرتان را اصلاح کنید و نتایج فوق العاده مثبت اندیشی را در مدت زمان کوتاهی در زندگی و روح تان احساس کنید.

برای رسیدن به آرامش درونی,تمرین آرامش درون,راه هایی برای رسیدن به آرامش درون,

4. به دیگران عشق بورزید

یکی از تمرین های بسیار تاثیر گذار و مفید در زمینه آرامش درون آن است که به اطراف تان عشق بدهید و آن را احساس کنید. زمانی که شما این کار را انجام می دهید باعث می شوید که احساس عمیقی در قلب شما جوانه بزند که بدون شک در آرامش روح شما تاثیرات فوق العاده ای خواهد داشت.

بنابراین تلاش کنید تا عشق و علاقه تان را به دیگران نشان دهید و علاوه بر آن به محیط اطراف تان نیز عشق تزریق کنید تا بتوانید احساس سر زندگی بیشتری داشته باشید و از شلوغی ذهن تان هم جلوگیری کنید.

3. مدیتیشن را امتحان کنید

تمرین های مدیتیشن یکی از ساده ترین راهکارهایی هستند که پس از مدت کوتاهی تاثیر فوق العاده شان بر زندگی و روح تان را احساس خواهید کرد. انجام مدیتیشن باعث می شود تا بتوایند ذهن تان را از دست افکار مزاحم رها کنید و در جهت رسیدن به آرامش درون قدم های مهمی بردارید.

مطمئن باشید که این روش تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت که پیشنهاد می کنیم آن را نادیده نگیرید و برای دفع انرژی های منفی از آن کمک بگیرید.

بنابراین سعی کنید که در طول روز زمان مشخصی را برای مدیتیشن اختصاص دهید و در طول انجامش تمرکز کافی را داشته باشید تا بتوانید از نتایجش شگفت زده شوید.

برای رسیدن به آرامش درونی,تمرین آرامش درون,راه هایی برای رسیدن به آرامش درون,

2. به خودتان اهمیت دهید

یکی از تکنینک های بسیار فوق العاده ای که علاوه بر آرامش درون شما بر روی سبک زندگی تان هم موثر خواهد بود، اهمیت دادن به خودتان و رعایت نظافت شخصی است.

بدون شک زمانی که شما به بدن تان اهمیت می دهید و آن را ارزشمند می دانید، این تفکر سازنده به مرور در ذهن شما رشد خواهد کرد و رفته رفته باعث می شود تا احساس آرامش و تازگی بیشتری کنید و زندگی بهتری داشته باشید.

بنابراین نظافت و مراقبت از خودتان را به یک امر روزانه تبدیل کنید تا بتوانید نتایج مثبتی بگیرید.

1. توانایی پذیرش اتفاقات و کنار آمدن با آن ها

اگر به دنبال پیدا کردن راه هایی برای رسیدن به آرامش درون در زندگی هستید باید بدانید که توانایی پذیرش اتفاقات یکی از مهم ترین مهارت هایی است که باید کسب کنید.

بدون شک مقابله با اتفاقات و سعی در کنار زدن آن ها چیزی را برای شما حل نمی کند و بدتر باعث می شود تا آن ها دوباره ذهن تان را بهم بریزند. بنابراین یکی از بهترین کارهایی که می توانید بکنید این است که در وهله اول سعی کنید شرایط ایجاد شده را بپذیرید و بعد برای بهبود آن تلاش کنید.

در واقع تنها در این صورت است که می توانید آرامش درونی را تجربه کنید و احساس بهتری داشته باشید زیرا ذهن شما تنش و فشار کمتری را احساس می کند و در نتیجه عملکرد بهتری در حفظ آرامش درونی تان خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا