سبک زندگی

نکات مهم در انتخاب حلقه ازدواج

افزایش بازدید در گوگل

نکاتی برای خرید حلقه ازدواج و نامزدی

با فرا رسیدن فصل تابستان مراسم های عروسی و ازدواج به اوج خود می رسند. مراسماتی که هزینه های سنگینی را به دنبال دارد و میزبان باید سرویس های مختلفی را در آن مراسم ارائه دهد. اما قبل از همه آن ها خرید حلقه ازدواج مهم ترین مسئله می باشد زیرا شریک عمر شماست و تا آخر عمر بر روی انگشت شما خود نمایی می کند، از این رو باید در انتخاب آن دقت نمود. البته در این میان موجودی حساب بانکی خود را نیز باید در نظر داشته باشید. هدف ما از ارائه این مقاله ارائه نکاتی در هنگام خرید حلقه ازدواج می باشد و سخنانی از “مکس اولمان” کارشناس عتیقه جات نیز در اینجا نقل نموده ایم. پس اگر قرار است به زودی حلقه ازدواج خود را انتخاب نمایید تا پایان با ما همراه باشید.

بهترین مکان برای خرید حلقه ازدواج,بیمه حلقه ازدواج,حلقه ازدواج ساده

بهترین مکان برای خرید حلقه ازدواج کجاست؟

با رفتن به یک جواهر فروشی نمی توان حلقه ازدواج را انتخاب نمود بلکه باید به مراکز جواهرات بیشتری برویم که بتوانیم از تمامی مدل های آن دیدن کنیم. تنوع جواهرات بسیار بالا است از جواهرات دسته دوم تا جواهرت لوکس و بی نظیر و البته گران قیمت و خاص را می توان در این فروشگاه ها یافت. در میان مراکز فروش جواهر بهتر است به سراغ آن هایی برویم که سال هاست در این زمینه فعالیت دارند زیرا قابل اطمینان هستند و محصول تضمین شده ای را در اختیار ما قرار می دهند.

حلقه ازدواج مردانه,خرید حلقه ازدواج,نکات مهم برای انتخاب حلقه ازدواج

برای انتخاب حلقه ازدواج به چه مواردی توجه کنیم؟

بیشتر مردم وزن سنگ های قیمتی را در هنگام خرید حلقه ازدواج مورد توجه قرار می دهند و به سایر موارد توجه چندانی نمی کنند. در حالی که “مکس اولمان” می گوید در انتخاب حلقه ازدواج تنها دانستن قیراط کافی نیست. پس بهتر است به موارد زیر توجه نمایید تا خرید بهتری داشته باشیم.

۱. رنگ: خیلی از افراد فکر می کنند که الماس ها دارای تنوع رنگی فراوانی هستند در حالی که اگر الماسی ته رنگ زرد داشته باشد قیمت آن پایین می آید زیرا از کیفیت کمتری برخوردار است. به میزانی که ته رنگ موجود در الماس سفید کمتر باشد الماس دارای ارزش بیشتری است و قیمت بالاتری خواهد داشت. درجه بندی الماس ها از حروف D تا Z می باشد و هر چقدر در این الفبا بیشتر پیش رویم میزان ته رنگ الماس به مراتب بیشتر خواهد شد.

۲. شفافیت: درجه شفافیت نشان دهنده ی میزان عیب و نقص های موجود در الماس می باشد. این نقص ها می تواند داخل و یا روی سطح الماس باشد.

۳.برش: خیلی از افراد برش الماس را با شکل گرد، بیضی و یا اشکال دیگر الماس اشتباه می گیرند در حالی که این دو موضوع کاملا متفاوت از یکدیگر هستند. منظور از برش الماس میزان صیقل و جلا و تقارن سطوح آن می باشد.

۴. قیراط: الماس را بر حسب قیراط می فروشند. قیراط تعیین کننده وزن الماس می باشد و اندازه الماس با قیراط سنجیده نمی شود. اولمان نیز در این رابطه می گوید کیفیت و قیراط جواهرات بسیار مهم تر از سایز و اندازه آنها است. وی همچنین می گوید خرید حلقه ای که اصولی ساخته شده است و جلوه ی زیبایی دارد همانند الماسی با کیفیت است که بسیار ارزشمند می باشد.

بهترین مکان برای خرید حلقه ازدواج,بیمه حلقه ازدواج,حلقه ازدواج ساده

پرطرفدارترین سنگ ها و برش ها کدامند؟

خیلی ها تصور می کنند که الماس تنها سنگ مورد استفاده در ساخت جواهرات است که کیفیت بالایی دارد. اما قطعا این عبارت نمی تواند پاسخ سوال ذکر شده باشد به طوری که “مکس اولمان” می گوید: در رتبه بندی سنگ ها و برش ها الماس گرد در بالاترین جایگاه قرار دارد و پس از آن یاقوت کبود و یاقوت سرخ، زمرد سبز در جایگاه های بعدی قرار گرفته اند.

بهترین مکان برای خرید حلقه ازدواج,بیمه حلقه ازدواج,حلقه ازدواج ساده

در سال ها پیش “شازده ویلیوم” به همسر خود “کیت میدلتون” حلقه ای از جنس طلای سفید داری یاقوت کبود و ۱۴ نگین الماس بود هدیه داد که بسیار با ارزش است و در گذشته به پرنسس “دایانای” مرحوم تعلق داشته است.

همسر شاهزاده هری نیز دارای حلقه ای زیبا از جنس طلای زرد می باشد که سه الماس در آن به چشم می خورد. این حلقه نیز از مجموعه جواهرات دایانا می باشد.

“اولمان” می گوید: الماس همیشه در طول تاریخ طرفداران و خواهان زیادی داشته است و همچنان علاقه مندان زیادی دارد در حالی که سایر سنگ های قیمتی به صورت دوره ای و براساس شرایط آن موقع مورد توجه عده ای قرار می گیرند.

بهترین مکان برای خرید حلقه ازدواج,بیمه حلقه ازدواج,حلقه ازدواج ساده

آیا دانستن اندازه حلقه شریک زندگی ضروری است؟

خیلی از افراد حتی در هنگام خرید لباس های شخصی خود سایز خود را به یاد ندارند. حال در شرایط پر هیاهو و استرس ازدواج کاملا طبیعی است که اندازه حلقه همسر خود را ندانند و بهتر است با هم به خرید روند تا انتخاب مناسبی داشته باشند.

“اولمان” در این رابطه می گوید: اندازه گیری اندازه حلقه ها به راحتی انجام می شود و نیازی به حدس زدن اندازه انگشت طرف مقابل شما نمی باشد زیرا در اغلب موارد کاملا حدس شما اشتباه می باشد. جواهر فروشان برای انتخاب بهتر مشتری یک بار بدون اینکه هزینه ای از شما دریافت کنند اندازه حلقه را تنظیم و فیکس می کنند.

هر از گاهی جواهر فروشان شرایط پرداخت اقساطی متفاوتی دارند که توصیه می شود پیش از خرید حتما در مورد آن سوال شود تا هیچ گونه ابهامی وجود نداشته باشد.

بهترین مکان برای خرید حلقه ازدواج,بیمه حلقه ازدواج,حلقه ازدواج ساده

از کجا متوجه شویم که حلقه ازدواج دارای کیفیت بالایی است؟

خرید حلقه ازدواج امری است که به هزینه زیادی احتیاج دارد به همین دلیل است که مشتریان در انتخاب آن دقت زیادی خرج می دهند زیرا نمی خواهند پولی که با زحمت تلاش به دست آورده اند بپردازند و در عوض جواهری با کیفیت پایین را دریافت نمایند. از این رو باید از کیفیت جواهر مورد انتخاب خود اطمینان حاصل کنند.
از آنجایی که حلقه ازدواج همیشه در دستان شما است و قرار نیست تعویض شود باید حلقه ای انتخاب شود که بتواند سال های طولانی سالم بماند و تغییری نداشته باشد. یکی از با کیفیت ترین موادی که در جواهر سازی مورد استفاده قرار می گیرد پلاتین است که از مقاومت و سختی بسیار بالایی برخوردار می باشد. میزان مقاومت طلای سفید از پلاتین کمتر است و به مرور کهنه می شود اما آن هم انتخابی بدی برای حلقه ازدواج نمی باشد، ولی به هیچ عنوان حلقه ای از جنس نقره را به عنوان حلقه ازدواج انتخاب نکنید، زیرا دوام زیادی نخواهد داشت و دارای جنس نرمی است که مناسب استفاده طولانی مدت نمی باشد.

“اولمان” معتقد است در کنار مواد و سنگ هایی که در ساخت جواهر به کار برده شده است ارزش واقعی حلقه مورد نظر ما زمانی مشخص می شود که فروشنده اطلاعات درست و بدون مبالغه ای را در مورد حلقه بگوید. پس در این مورد اعتماد داشتن به فروشنده حرف اصلی را می زند از این رو بهتر است که حلقه را از جواهر فروشی بخرید که مورد اعتماد شماست و ایمان دارید تمام حقایق را می گوید.
البته این جمله به این معنی نیست که تنها جواهر فروشانی که عضو انجمن ملی جواهر سازان هستند دارای جواهر مرغوب و با کیفیت می باشند بلکه عضویت جواهر فروشان در هیچ صنف و سازمانی نمی تواند تضمین کننده کیفیت جواهر ارائه شده توسط آن ها باشد و مهم ترین عامل اعتماد داشتن به جواهر فروش و قابل اطمینان بودن وی می باشد.

بهترین مکان برای خرید حلقه ازدواج,بیمه حلقه ازدواج,حلقه ازدواج ساده

حلقه ازدواج دوستدار محیط زیست

امروزه شرایط به گونه ای است که همه افراد به محیط زیست بیشتر از گذشته اهمیت می دهند و مسائل اخلاقی اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. از این رو نحوه به دست آمدن هر محصول و کالایی برای مشتریان بسیار مهم شده است به طوری که در خرید جواهرات نیز این مسئله را لحاظ می کنند.
پی بردن به این موضوع که سنگ مورد انتخاب شما برای حلقه ازدواج از چه راهی به دست آمده است امری است که می توان گفت تقریبا غیر ممکن است و احتمال دارد این سنگ ها با روش های سالمی استخراج نشده باشند بلکه از راه های مشکوک و غیر اخلاقی به دست آمده باشند.

“اولمان” در این باره می گوید: اگر طرفدار مسائل اخلاقی و زیست محیطی هستید در انتخاب حلقه ازدواج خود از جواهرات دسته دوم و یا جواهرات عتیقه استفاده نمایید زیرا با این کار مانع از استخراج نادرست و غیر اخلاقی سنگ های گران قیمت از دل طبیعت می شوید و با بازیافت جواهرات قدیمی از محیط زیست حفاظت می کنید.

یکی دیگر از راهکارهایی که دوستداران محیط زیست در انتخاب حلقه ازدواج می توانند از آن استفاده نمایند، بکار بردن الماس های آزمایشگاهی در ساخت حلقه ازدواج به جای الماس های طبیعی است که به دست آوردن آنها بسیار دشوار است زیرا این الماس ها از طریق فرآیند های زمین شناسی پیچیده ای به وجود می آیند. الماس های مصنوعی و طبیعی دارای شبکه کریستالی یکسانی هستند اما تفاوت آن ها در نحوه استراج و فرآیند های به دست آمدن شان می باشد.

بهترین مکان برای خرید حلقه ازدواج,بیمه حلقه ازدواج,حلقه ازدواج ساده

آیا نیاز است حلقه ازدواج بیمه شود؟

گم کردن جواهرات گران قیمت و با ارزش مسئله ای بسیار ناراحت کننده است زیرا شی با ارزشی را از دست داده اید و هیچ راهی برای بازگشت و پیدا کردن آن ندارید و تحمل این موضوع می تواند بسیار سخت و دشوار باشد.

“اولمان” در این رابطه می گوید: بیمه نمودن حلقه ازدواج در لحظه خرید می تواند منطقی ترین کاری باشد که شما برای حل این مسئله می توانید انجام دهید. شرکت های بیمه برای بیمه نمودن حلقه ازدواج نیاز به ارزیابی بیمه جواهرات خواهند داشت که معمولا توسط جواهر فروشان ارائه می شود و دارای رقم بیشتری از قیمت واقعی حلقه شما است. بیمه حلقه ازدواج به این منظور توصیه می شود که در شرایطی راهی جز خرید حلقه دیگر به جای حلقه اولیه خود ندارید از آن استفاده نمایید.

از آن جایی که قیمت جواهرات و سنگ های قیمتی ثابت نیست و همواره تغییر می کند و بیشتر می شود یافتن حلقه جواهری که دقیقا مشابه حلقه اولیه باشد تقریبا غیر قابل انجام است و ممکن نیست. به همین دلیل است که میزان ارزش بیمه حلقه ادواج را از مقدار واقعی آن بیشتر تعیین می کنند که توانایی خرید حلقه ای با کیفیت و ارزش مشابه حلقه اولیه را داشته باشید.

در کشورمان نیز همانند سایر کشورها بیمه حلقه ازدواج و جواهرات وجود دارد و با پرداخت حق بیمه می توانید جواهرات خود را بیمه نمایید. البته توجه داشته باشید که در ایران تا حد معینی از جواهرات را تحت پوشش قرار می دهند.
بعضی از بیمه ها در ایران بیمه نامه مشخصی را برای قبول بیمه جواهرات دارند و تنها در صورت پذیرفتن آن شرایط است که جواهرات شما را بیمه می کنند. کارشناسان بیمه ارزش واقعی جواهرات را تعیین می کنند و بر اساس میزان آن قراردادی بین بیمه و مشتری تنظیم می شود که در صورت وقوع حادثه و مواردی مانند این ها بیمه گذار باید خسارت را مطابق روز به فرد بیمه شونده پرداخت نماید.

کلام آخر

حلقه ازدواج گران قیمت تضمینی برای زندگی و خوشبختی نیست. شما میتوانید با خرید حلقه ازدواج ساده هم به خوشبختی و شادمانی برسید. امیدواریم که این مقاله برای انتخاب حلقه نامزدی و ازدواج به شما کمک کرده باشد. با آرزوی خوشبختی برای تمام ایرانیان عزیز.

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا