سبک زندگی

10 راه برای جلوگیری از تنبلی و بی انگیزه بودن

چرا تنبل هستیم؟

اکثر ما لااقل، برخی اوقات تنبل هستیم. و این امری طبیعی است. تنبل بودن فقط به این معنی است که شما می خواهید تا حد امکان کمتر تلاش کنید. چه کسی در ذهن صحیح خود می خواهد وقت یا انرژی اضافی را در جایی که ضمانت ندارد صرف کند؟ البته تنبل بودن نیز مشکل ساز است. اگر احساس تنبلی و بی تحرکی می کنید، برای رسیدن به اهداف خود اقدام پیشگیرانه ای نخواهید کرد و ممکن است در زندگی شخصی و حرفه ای خود بجنگید. خوشبختانه، چندین استراتژی می تواند به شما در شکست دادن این قسمت تاریک ذهن شما کمک کند.

اگر می خواهید جلوی تنبلی را بگیرید، باید تلاش خود را بیشتر انجام می دهد. اما نگران نباشید، وقتی با چند مورد از این تاکتیک ها شروع به کار کنید، تحمل حرکت خود را بسیار ساده تر خواهید یافت. با ما همراه باشید تا راه های پیشگیری از تنبلی را بررسی کنیم.

راه های جلوگیری از تنبلی,راه های پیشگیری از تنبلی,روش های جلوگیری از تنبلی

10. یاد بگیرید که تنبلی خود را بپذیرید

در بیشتر قسمت ها، این مقاله به شما کمک می کند تا در برابر تنبلی مقابله کنید، گویی این یک شرور وحشتناک است که عمداً در تلاش است تا موفقیت شما را خراب کند. اگر از ایده تنبلی متنفر باشید، احتمالاً خود را ناراحت خواهید کرد واین منجر به چرخه گفتگوی منفی می شود که به طور علمی بر خلق و خوی تأثیر منفی می گذارد و استرس را افزایش می دهد. خلق و خوی پایین و استرس زیاد منجر به بهره‌ وری کمتر و در نتیجه منجر به پایین آمدن عزت نفس می شود و چرخه همچنان ادامه خواهد داشت.

راه بیرون آمدن از این چرخه این است که یاد بگیرید که تنبلی خود را بپذیرید. اشکالی ندارد که احساس تنبلی کنید. طبیعی است که احساس تنبلی می کنید. شما می توانید برای رفع تنبلی خود بدون اینکه احساس بد یا گناهی نسبت به آن داشته باشید، کار کنید.

9. منبع تنبلی یا عدم انگیزه خود را درک کنید

در مرحله بعد، زمان خود را برنامه ریزی کنید تا ریشه تنبلی و یا عدم انگیزش را پیدا کنید. این یکی از چالش برانگیزترین اقدامات و یکی از مهمترین آنهاست. اگر می توانید بفهمید چه چیزی باعث تنبلی و بی تحرکی می شود، می توانید راهی برای جلوگیری یا کاهش اثر بیابید.

به عنوان مثال، آیا همیشه در یک ساعت مشخص از روز احساس بی تحرکی می کنید؟ آیا وقتی کار ندارید که شما را به چالش بکشد، احساس تنبلی رخ می دهد؟ استرس منبع مشترک فقدان انگیزه است. پنجاه و هفت درصد از کارمندان استرس زا، در مقایسه با 10 درصد از کارکنان کم فشار احساس عدم تولید می کنند. به محیط خود، زمان روز، افراد اطراف خود و نوع کارهایی که انجام می دهید توجه کنید. یک شانس وجود دارد، یک الگوی خوب را پیدا کنید.

راه های جلوگیری از تنبلی,راه های پیشگیری از تنبلی,روش های جلوگیری از تنبلی

8. چرخه های شخصی خود را بشکنید

در بسیاری از موارد تنبلی یک محصول جانبی عادت است، بطور مستقیم یا غیرمستقیم، و این خصوصاً در صورتی که خود را در همان زمان روز یا در همان شرایط احساس تنبلی می کنید صادق است. بر همین اساس، شما می توانید احساسات تنبلی خود را به راحتی با شکستن عادات و چرخه های خود کاهش دهید. این امر به ویژه در صورتی که در خانه کار می کنید یا هر روز در یک دفتر گیر کرده باشید بسیار مهم است.

کار در یک محیط جدید را در نظر بگیرید، به خودتان ساعات کاری متفاوتی بدهید، یا حتی لباس دیگری بپوشید. هرگونه تغییر عمده می تواند تأثیر مثبتی بر زندگی شما داشته باشد.

7. چیزی کوچک را انجام دهید

احساس برجسته بودن انگیزه فوق العاده ای است. اگر می توانید کاری را انجام دهید و احساس خوبی نسبت به آن داشته باشید، آن انرژی مثبت به تلاش بعدی شما ادامه پیدا خواهد کرد، حتی اگر این کاری باشد که از انجام آن ترسیده اید. شما می توانید برای این کار حجم کار یا حتی روز خود را بهینه کنید. برای شروع حرکت خود یک کار کوچک و راحت انتخاب کنید. یکی از نکات مورد علاقه من این است که اگر چیزی کمتر از 2 دقیقه طول بکشد، همین حالا آن کار را انجام دهم.

این مطلب را از دست ندهید
10 راهکار کلی برای کنترل خشم

قانون 5 ثانیه ای میگوید: اگر انگیزه ای برای انجام کاری مثمر ثمر دارید، 5 ثانیه فرصت دارید تا آن را عمل کنید. از احساسات زودگذر بهره وری بهره مند شوید و از عمل به آنها دریغ نکنید! اگر خود را در وسط روز بی انگیزه پیدا کردید، کاری کنید که احساس خوبی داشته باشید، حتی اگر این به معنای انحراف از برنامه معمول شما باشد.

راه های جلوگیری از تنبلی,راه های پیشگیری از تنبلی,روش های جلوگیری از تنبلی

6. اهداف معقول تری را تنظیم کنید

بعضی اوقات، افراد تنبل هستند زیرا اهدافی که برای خود تعیین کرده اند بسیار اشتباه است. برای مثال، بیایید بگوییم که یک روز گرم است و شما هدف خود را برای دویدن 10 مایل در خارج از شهر تعیین کرده اید. این یک تلاش زیاد حتی برای یک دونده موفق است. بنابراین به طور طبیعی، تمرین را به تعویق می اندازید و می ترسید.

اما اگر هدف خود را به دویدن 2 مایل کاهش دهید چه می کنید؟ خیلی راحت تر می توان انگیزه رفتن را احضار کرده و 2 مایل مطمئناً بهتر از 0 مایل است. از معیارهای عالی برای تعیین اهداف مناسب خود استفاده کنید و در صورت عدم تحرک، احساس ترس از کاهش شدت اهداف خود نداشته باشید.

5. از تکنیک مدیریت زمان برای تضمین تنبلی خود استفاده کنید.

ایده اصلی این است که کار خود را به کارهای متمرکز و استراحت های کوچک تقسیم کنید. ایده اصلی این بود که به مدت 25 دقیقه کار کنید، سپس به مدت 3 تا 5 دقیقه استراحت کنید و بعد از 4 چرخه استراحت بیشتری انجام دهید.

با این حال، شما می توانید از روش های زمان بندی بهتر استفاده کنید. از این روش برای “قرنطینه کردن” تنبلی خود استفاده کنید. به خودتان اجازه دهید در طول استراحت های کوتاه کاملاً تنبل باشد، پس از اتمام زمان سنج آماده باشید تا تمرکز خود را از سر بگیرید.

راه های جلوگیری از تنبلی,راه های پیشگیری از تنبلی,روش های جلوگیری از تنبلی

4. مسیرهای فرار خود را بشناسید و خاموش کنید

بیشتر اشکال تنبلی وابسته به “مسیر فرار” است. تنبل بودن آسان است اگر از محتوای پیمایشی بی پایان پلت فرم رسانه های اجتماعی مورد علاقه خود وسوسه شوید یا اگر در یک فصل از برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود فقط یک قسمت دیگر داشته باشید.

یاد بگیرید که این مسیرهای فرار را بشناسید و هر کاری را برای خاموش کردن آنها انجام دهید. به عنوان مثال، آیا می توانید اعلان ها را در دستگاه تلفن همراه خود خاموش کنید؟ آیا می توانید در اتاق دیگری که تلویزیون ندارد کار کنید؟ آیا می توانید موقتاً دسترسی به اینترنت را غیرفعال کنید؟

3. از تنبلی خود نهایت استفاده را ببرید

کاملاً خوب است که گاهی تنبلی کنید. وقتی تصمیم دارید که از کار، تنبلی کرده و خود را از آن بیاندازید، بیشترین استفاده را از تنبلی داشته باشید.

به عنوان مثال، اگر خود را کاملاً بی تحرک برای کار یافتید، می توانید چند روز تعطیل را بگذرانید و در طی آن روزها، می توانید خود را از تمام مسئولیت ها خلاص کنید. نشان داده شده است که تعطیلات تأثیر مثبت خالص بر بهره‌ وری و بهزیستی شما می گذارد.

راه های جلوگیری از تنبلی,راه های پیشگیری از تنبلی,روش های جلوگیری از تنبلی

2. احساس کمال گرایی خود را به حداقل برسانید

کمال گرایی دشمن بهره وری است و این قدرت را دارد که باعث شود احساس انگیزه کمتری داشته باشید. بیش از این، مطالعات علمی نشان داده اند که کمال گرایی برای سلامتی شما بد است. با کاهش اجبار خود به سمت کمال گرایی، به عقب برگردید. درک کنید و بپذیرید که همه کارها دارای نقص است و شما هم دارای نواقصی هستید و این اصلا اشکالی ندارد.

1. برای خود پاداش تعیین کنید

بیشتر ما وقتی در پایان یک کار سخت و طاقت فرسا جایزه می گیریم، خودمان را بسیار با انگیزه تر می یابیم. دفعه بعد که در مواجهه با یک کار سخت، احساس تنبلی یا بی تحرکی می کنید، تصمیم بگیرید که به خود پاداش دهید. به عنوان مثال، می توانید خود را با یک میان وعده عالی دعوت کنید و یا فقط یک استراحت طولانی داشته باشید.

این مطلب را از دست ندهید
10 راه از بین بردن حسادت در کودکان

نتیجه

“من همیشه شخص تنبل را برای انجام کار دشوار انتخاب خواهم کرد زیرا او راهی آسان برای انجام این کار پیدا خواهد کرد.” – بیل گیتس

کاملاً منطقی است که احساس تنبلی برخی یا حتی بیشتر اوقات کنید. با این وجود، تنبلی و عدم انگیزه شما را از گرفتن نتایج یا دستیابی به اهدافی که می خواهید باز نمی دارد. یک استراتژی یا ترکیبی از استراتژی هایی را پیدا کنید که برای شما مفید بوده و آنها را عملی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا
بستن