کسب و کار

افیلیت مارکتینگ چیست؟ بررسی کامل مزایا افیلیت مارکتینگ + نحوه اجرا

افیلیت مارکتینگ (Affiliate marketing) در لغت فارسی به معنای همکاری در فروش یک محصول می باشد که لازم به ذکر است که یکی از نکات مهم در زمینه بازاریابی دیجیتال می باشد. برای تحقق این موضوع فروشندۀ محصول یا خدمات می بایست برای بالا بردن میزان درآمد خود از رسانه های مختلف کمک بگیرند. بهتر است رسانه هایی که انتخاب می شود از آن دسته رسانه ها باشند که بازدید کنندگان آن ها افراد نیازمند به محصول یا خدمات شما باشند.

رسانه هایی که از آن ها می توانید کمک بگیرید ممکن است سایت های قدرتمند، افراد فعال، بلاگر ها و… بوده که با توجه به نوع کسب و کار شما انتخاب می شوند. افیلیت مارکتینگ می تواند تأثیرات مثبت زیادی را بر روی کسب و کار شما بگذارد. این تأثیرات می توانند مانند برند سازی کسب و کار شما، افزایش درآمد زایی، راه های مختلف جهت پرداخت و… باشد که باعث شده در بازاریابی اینترنتی از این روش به وفور استفاده شود. در این مطلب قصد دارید تا به شرح کاملی از افیلیت مارکتینگ بپردازیم و افراد مختلف را از این موضوع آگاه سازیم.

پیش تر بهترین سایت های همکاری در فروش ایران را معرفی کردیم

افیلیت مارکتینگ,افیلیت مارکتینگ در ایران,افیلیت مارکتینگ چیست

همکاری در فروش (Affiliate marketing) چیست؟

همکاری در فروش یکی از روش های بازاریابی اینترنتی می باشد که برای پیشرفت کسب و کار های کوچک و بزرگ به کمک یک سری از افراد انجام می شود. در این روش افراد بین فروشنده و خریدار قرار دارند و در صورتی که خریدار را قانع نموده و خرید انجام دهد. درصدی از فروش از طرف فروشنده به همکار او (بازاریاب) که به فروش کمک کرده تعلق خواهد گرفت.

اجزای مختلف یک سیستم افیلیت مارکتینگ

به طور کلی افیلیت مارکتینگ می تواند شامل ۴ دسته باشد که با درست بودن این ۴ دسته شاهد یک فروش اینترنتی عالی برای کسب و کار خود خواهید بود.

فروشنده اصلی:

افرادی که صاحب یا تولید کننده یک محصول و یا ارائه کننده یک خدمات مشخص می باشند جزو فروشندگان اصلی محسوب می شوند. کسب و کار های آنلاین امروزه از این طریق موفق به درآمد زایی و داشتن مشتریان بیش تر شده اند.

بازاریاب واسط:

بازاریاب واسط کسی است که محصول خاصی را تولید نمی کند اما با داشتن دانش بازاریابی اصولی در فضای مجازی مخاطبین هدف را با محصول مورد نیاز آشنا نموده و آن ها را مجاب به خرید آن می کند. این شغل مناسب افرادی است که سرمایه ای برای راه اندازی کسب و کاری ندارند و به این صورت با کسب آموزش های بازاریابی اصولی می توانند در شغل همکاری در فروش فعالیت کنند.

راه ارتباطی:

برای موفقیت در شغل همکاری در فروش می بایست فرد بازاریاب به خوبی با مخاطبین هدف زیادی ارتباط داشته باشد. آشنایی با مخاطبین هدف زیاد و راه ارتباطی آسان با آن ها از راه های گوناگون موجود در فضا مجازی می توان خریداران زیادی را برای کسب و کار مورد نظر پیدا کرد و به صورت آنلاین بازاریابی موفقی را انجام داد.

خریدار:

همکاری در فروش برای این است که افراد درآمد بیش تری را از کسب و کار خود به دست آورند. افراد به هر اندازه که آموزش بهتر و قوی تری را ببینند می توانند به شکل راحت تری افرادی را برای فروش محصول در اختیار خود جذب کنند.

افیلیت مارکتینگ یعنی چه,شغل افیلیت مارکتینگ,افیلیت مارکتینگ

مزیت های سیستم افیلیت مارکتینگ (یک معامله دو سر سود!)

در افیلیت مارکتینگ زمانی که به درستی به تمامی اصول بازاریابی و… تسلط داشته باشید می توانید افراد زیادی را جذب کنید و در نهایت سود زیادی را کسب نمایید. این موضوع باعث می شود تا هم فروشنده و هم افراد واسطه ای که برای فروش تلاش می کنند رضایت کامل را داشته باشند.

مزایای افیلیت مارکتینگ برای صاحب محصول یا خدمات

  • هزینه بازاریابی پایین
  • رشد سئو سایت و افزایش رتبه
  • شناخته شدن در بین افراد خریدار
  • افزایش قدرت فروش
  • نبود هزینه ثابت به عنوان حقوق بازاریاب در سیستم مالی

مزایای افیلیت مارکتینگ برای افراد واسطه برای فروش بیش تر

  • امکان شروع کسب و کار بدون داشتن سرمایه
  • عدم نیاز به تسلط درباره موضوعات تخصصی
  • عدم وجود ساعت کاری خاص
  • کسب درآمد بدون محدودیت
  • نداشتن نگرانی بابت تولید و ارائه محصول

افیلیت مارکتینگ,افیلیت مارکتینگ در ایران,افیلیت مارکتینگ چیست

فرایند کسب درآمد از همکاری در فروش چگونه است؟

برای انجام عمل همکاری در فروش کافی است با یک کسب و کار اینترنتی که تولید کننده یا عرضه کنندۀ محصول است همکاری خود را آغاز کنید. در کسب و کار مورد نظر لینکی را به شما اختصاص می دهند که از طریق آن بعد از پیدا کردن فرد خریدار و انجام اصول بازاریابی نیاز است برای انجام خرید او را به فروشنده معرفی نمایید.

لینک مورد نظر مشخص می کند که خریدار از طریق شما اقدام به خرید می نماید. بعد از این که خریدار از طریق آدرسی که شما به او دادید خرید خود را با موفقیت انجام دهد سهم شما از فروش به کارت بانکی شما منتقل می شود. در افیلیت مارکتینگ می بایست تلاش کنید تا خریداران واقعی زیادی را جذب کنید تا پس از خرید سهم شما در فروش بیش تر باشد و درآمد زیادی را از این طریق بتوانید جذب کنید.

۳ روش پرداخت در سیستم افیلیت مارکتینگ

حال که با مفهوم افیلیت مارگتینگ یا همان همکاری در فروش و مزایای استفاده از این روش و کسب درامد از آن آشنا شدید بهتر است با پروسه پرداخت آن نیز آشنا شوید که ما در ادامه توضیحاتی درباره ۳ روش پرداخت در این سیستم را برای شما شرح داده ایم.

پرداخت سود برای فروش هر محصول

درآمد زایی در این سیستم بستگی به میزان خریدارانی دارد که جذب می کنید. در این حالت فروشنده بعد از فروش هر محصول درصدی از سود خود را به صورت توافقی با شما تقسیم می کند. نکته ای که درباره این موضوع باید بدانید این است که درامد شما بستگی به میزان قدرت شما در فروش دارد. باید توجه داشته باشید که اگر محصولی له فروش نرود و یا موفق به جذب خریدار واقعی نشوید درآمدی نیز نخواهید داشت.

پرداخت دستمزد در ازای جذب مشتری

افراد زیادی در شبکه های اجتماعی وجود دارند که می توان با آن ها ارتباط گرفت اما زمانی که از بین این افراد خریداران واقعی را یافته و نیاز آن ها را از طریق فروش محصول به آن ها بر طرف سازید پرداخت دستمزد در ازای جذب مشتری به شما تعلق خواهد گرفت. اگر بتوانید این افراد را تبدیل به مشتریان ثابت نمایید سود بیش تری نصیب شما خواهد شد.

راه های مختلفی برای تبدیل افراد به مشتری ثابت وجود دارد که می بایست آن ها را بدانید. مثلاً خوب است که عقیده و نظر آن ها را درباره محصول یا خدماتی که دریافت کرده اند بپرسید و از آن هاخواهش کنید نظراتشان را در سایت درج نمایند. اگر پلتفرم مخصوصی دارید می توانید با در نظر گرفتن امتیازاتی مانند تخفیف آن ها را مجاب کنید تا از پلتفرم شما دیدن نمایند یا در صورت لزوم آن را در موبایل خود داشته باشند.

می توان برای خریداران خدمات خاصی را در سایت در نظر گرفت و آن ها را از این خدمات آگاه نمود تا از آن استفاده کنند. هر حرکت مثبتی از طرف خریدار که به سایت کمک کند می تواند باعث افزایش درآمد شما از طریق کسب دستمزد بشود. در این مطب شما با ترفند هایی آشنا شدید که به شما در کسب درآمد هر چه بیش تر کمک می کند. با فعالیت در این زمینه و مواجهه با چالش های مختلف می توانید ترفند های پیشرفته تری را نیز به دست آورید.

پرداخت دستمزد برای بازدید سایت

یکی دیگر از روش های رایج همکاری در فروش گرفتن دستمزد در مقابل هر یک بازدید کننده می باشد. معمولاً شرایط خاصی در این روش برای دریافت دستمزد تعیین نمی شود. زیرا تنها کاری که برای کسب درآمد از آن طریق می بایست انجام دهید این است که آدرس سایت را انتخاب کرده و از سایت بازدید نمایید. با استفاده از متون هیجان انگیز می توانید افراد را مجاب کنید تا از طریق لینک وارد سایت مورد نظر شما شده و از آن بازدید کنند. در ازای هر بازدید کننده دستمزد توافقی خود را به دست می آورید.

افیلیت مارکتینگ,افیلیت مارکتینگ در ایران,افیلیت مارکتینگ چیست

کسب درآمد میلیونی از همکاری در فروش! (دروغ یا واقعیت؟!)

شاید تصور کنید کسب درآمد میلیونی از همکاری در فروش دور از انتظار باشد و هیچ گاه به این درآمد نمی رسید. اما باید بگوییم که اینطور نیست و خلاف تصور برخی افراد فقط با آموختن نکات و اصول افیلیت مارکتینگ موفق خواهید شد با کار در خانه درآمدی که مد نظر دارید را کسب کنید.

انتخاب محصول و فروشنده مناسب

رسیدن به درآمد زیاد در سیستم همکاری در فروش بستگی زیادی به محصول و فروشنده ای که قصد همکاری با او را گرفته اید دارد. بهتر است با فروشنده ای همکاری کنید که درصد بیش تری را از فروش برای شما در نظر می گیرد.

خریداران احتمالی را آنالیز کنید

هر محصولی مخاطبین هدفی دارد که بیش تر به آن محصول نیاز دارند. شما می بایست به جستجو و بررسی این مخاطبین هدف بپردازید. برای این کار با توجه به نوع محصول و اکثریت مصرف کنندگان آن به دنبال مخاطبین هدف مناسب باشید و بدانید که در کجا این مخاطبین فعالیت بیش تری دارند. با در نظر گرفتن این موضوع بازاریابی شما اثر گذاری بهتری خواهد داشت زیرا مستقیماً بازاریابی را برای افرادی انجام می دهید که به محصول شما نیاز دارند یا به آن علاقه مند هستند.

استراتژی تولید محتوا داشته باشید

یکی از راه هایی که می توانید به طور قطعی مخاطبین هدف محصول یا خدمات مورد نظر را کسب کنید این است که استراتژی تولید محتوا را بدانید. زیرا تولید محتوای اصولی است که باعث می شود تا بازاریابی شما جواب مثبت دهد و توجه افراد به کسب و کار شما جلب شده و از آن استفاده کنند.

برای تولید محتوای اصولی و اثر گذار می توانید سفارش تولید محتوای خود را به افراد و شرکت های متخصص دهید. چنان چه می خواهید از طریق سایت خود لینک های مربوط به همکاری در فروش را به افراد معرفی کنید باید سعی کنید مطالبی را هماهنگ با محصول خود قرار دهید تا کاربران هدف به سمت سایت شما از طریق کسب رتبه در سئو روانه شوند. این کار به شما کمک می کند تا درآمد بالا و مورد رضایت خود را داشته باشید.

آنچه درباره افیلیت مارکتینگ خواندیم

به طور کلی افیلیت مارکتینگ فعالیتی در زمینه همکاری در فروش با فروشندگانی است که می خواهند از محصول یا خدمات خود سود بیش تری را از طریق فروش بالا به دست آورند. رسانه های اینترنتی در پلتفرم های مختلفی محتویات فروشنده را به اشتراک گذاشته و افراد را از آن آگاه می سازند و آن ها را نسبت به نیازشان به محصول یا خدمات مورد نظر آگاه می کنند.

مخاطب با دیدن اطلاعات و کسب آگاهی های لازم سعی می کنند که از محصول مورد نظر برخوردار شوند. افیلیت مارکتینگ باعث می شود تا کسب و کار های مختلف بابت تبلیغات درآمد خود را کم تر خرج کنند و این گونه با سرعت بیش تری در بین افراد جا می افتند. رسانه های مختلف نیز از این طریق می توانند پول بیش تری در آورده و رضایت بیش تری از شغل خود داشته باشند.

همکاری در فروش طرفداران زیادی امروزه پیدا کرده است. در مطلب پیش رو افیلیت مارکتینگ و کمک آن به افزایش درآمد افراد مختلف را آموختید. در قسمت نظرات اگر ترفند خاصی برای پیشرفت در این زمینه را می دانید آن را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا