سبک زندگی

10 تا از بهترین بازی های تمرینی فن بیان جهت تقویت سخنوری

افزایش بازدید در گوگل

 معرفی تکنیک های فن بیان و سخنوری

جالب است بدانید، علاوه بر رفتار، نحوه گفتار شما نیز در متقاعد کردن طرف مقابل و تاثیر بر او نقش زیادی دارد و تنها خوش برخوردی، باعث رسیدن به خواسته های شما نمی شود!

علاوه بر این موارد، برخی افراد به علت شغل شان باید سخنرانی های متعددی را در سمینارهای مختلف ارائه دهند که به علت برخی از مشکلات، این کار را به خوبی به سرانجام نمی رسانند.

در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از تکنیک های فن بیان و سخنوری را به شما معرفی کنیم.

آموزش فن بیان و سخنرانی,آموزش فن بیان و سخنوری,تقویت سخنوری

۱۰. میزان آمادگی خود را بسنجید

در نظر داشته باشید که همیشه از قبل برای سخنرانی ها به شما اطلاعی داده نمی شود و در بعضی از شرایط، باید بدون آگاهی قبلی، برای تعداد زیادی از افراد درباره موضوعی خاص صحبت کنید.

برای ایجاد آمادگی و تقویت سخنوری در این موقعیت ها، باید هر چند روز یک بار پس از انتخاب موضوع دلخواه خود، درباره آن برای حداقل یک دقیقه مطلبی را ارائه دهید. با این روش، ذهن شما به اتفاقات غیر منتظره عادت می کند و دیگر مشکلی از این بابت نخواهید داشت.

۹. جزئیات را از یاد نبرید

عدم توجه به جزئیات، به عنوان یکی از اساسی ترین مشکلات ما انسان ها شناخته می شود. در صورتی که، نکته اصلی همه موضوعات در نقطه غیر قابل دسترس آن ها قرار گرفته و تنها افرادی که آن را پیدا می کنند، به موفقیت می رسند.

برای ترک این عادت، می توانید از تبلیغات تلویزیونی ایده بگیرید! به عنوان مثال، خود را یک فروشنده بدانید و برای متقاعد کردن تقاضا کننده در خرید یک کالا، ویژگی ها و دلایل محبوبیت آن را بیان کنید.

تقویت قدرت سخنوری,تمرین فن بیان,تمرین فن بیان و سخنوری

۸. به توانایی های خود اطمینان داشته باشید

در بسیاری از مواقع، با وجود داشتن تجربه درباره یک مسئله، تنها به علت استرس و ترس، قادر به ارائه سخنرانی خود نیستیم و در نهایت نیز موفق نمی شویم.

برای حل این مشکل و تقویت قدرت سخنوری، باید مقابل ترس های تان قرار بگیرید. به عنوان مثال، موضوعات مختلفی که برای شما سخت هستند را بر روی کاغذ بیاورید و سپس، بدون هیچ ترسی درباره آن ها روبروی آیینه صحبت کنید.

تکرار این روش، علاوه بر افزایش اعتماد به نفس شما، از میزان استرس تان نیز می کاهد.

۷. کوتاه ولی مفید صحبت کنید

سخنان بیهوده، نه تنها شما را محبوب نمی کنند، بلکه باعث خستگی حضار نیز می شوند! بنابراین، تا حد امکان، کلمات و مکث های اضافه را از متن خود بیرون کشیده و در صورت لازم، جمله های دیگری را جایگزین آن ها قرار دهید.

به این ترتیب، یک سخنرانی خوب داشته اید و علاوه بر خودتان، دیگران نیز از سپری کردن وقت شان در جلسه شما احساس مفید بودن دارند!

آموزش فن بیان و سخنرانی,آموزش فن بیان و سخنوری,تقویت سخنوری

۶. خود را با شرایط وفق دهید

همه ما تاکنون در موقعیت های نامطلوب زیادی قرار گرفته ایم که با سبک و روش ما متفاوت بوده اند. این وضع، تا ابد ادامه دارد و از آن نیز نمی توان فرار کرد!

تنها راه چاره، سازگاری با محیط است. به عنوان مثال، اگر مجبور به ارائه یک سخنرانی درباره چیزی به غیر از انتخاب خودتان هستید، برای ایجاد اشتیاق در خود و دیگران، می توانید از روش اغراق بهره مند شوید.

در این متد، باید ویژگی های مثبت مسئله مورد نظر را پیدا و با اغراق در خوب بودن آن ها، خود و بقیه افراد حاضر در صحنه را به وجد آورید و از کسل کننده شدن فضای محیط جلوگیری نمایید.

۵. انشاهای مدرسه را به یاد آورید!

در دوران مدرسه برای انشان نوشتن، به آسانی با استفاده از قوه تخیل مان یک داستان می ساخیتم و درباره آن، چند صفحه بدون کوچک تری مشکلی قلم را بر روی کاغذ قرار می دادیم.

برای تقویت و آموزش فن بیان و سخنرانی نیز می توان از همین روش بهره برد! برای افزایش دامنه لغات خود، می توانید در ذهن تان موضوعی را مد نظر قرار دهید و درباره آن چند دقیقه حرف بزنید و صدای خود را برای بازخورد بهتر، ضبط کنید.

آموزش فن بیان و سخنرانی,آموزش فن بیان و سخنوری,تقویت سخنوری

۴. نکات مثبت را در اولویت قرار دهید

همان طور که می دانید، در بسیاری از کارهای ما، در ابتدا جنبه های منفی خودنمایی می کنند و نقاط مثبت، پس از تلاش فراوان از تاریک ترین گوشه ها نمایان می شوند.

اگر به سخنوری علاقه ای ندارید و تنها بنابر شرایط تان مجبور به انجام آن هستید، بهترین کمک برای شما، تلاش برای کشف نکات مثبت آن است.

سخنوران، به علت مهارت هایی که دارند، به راحتی می توانند بر دیگران اثر بگذارند و به اهداف خود برسند. این افراد در زندگی نسبت به بقیه بهتر عمل می کنند و در صورت نیاز، اجازه پایمال شدن حق شان را به جامعه نیز نمی دهند.

با فکر کردن به این موضوعات، نظر منفی شما نسبت به سخنرانی های تان تا حد زیادی کاهش می یابد!

۳. تاریخ بخوانید

ایران مانند معدود کشورهای جهان، تاریخی غنی دارد و به همان علت نیز در بین مردم جهان معروف است.

در کتاب های تاریخی معتبر، درباره ریشه اسامی و برخی سنت ها اطلاعات مفیدی ذکر شده که با توجه به موضوع سخنرانی شما، می توانند کمک کننده باشند.

بنابراین، با افزایش اطلاعات خود، درباره مطالب ناشناخته و یا کمتر شناخته شده، علاوه بر ارائه توضیحات، نحوه به وجود آمدن آن ها را نیز توضیح دهید.

آموزش فن بیان و سخنرانی,آموزش فن بیان و سخنوری,تقویت سخنوری

۲. قدرت خود را پنهان نکنید

سخنرانان در یک جلسه، مسئول تمام امور هستند و هیچ کاری بدون اجازه آن ها صورت نمی گیرد. استفاده از این قدرت برای افزایش کیفیت مطالب ارائه شده، می تواند مفید باشد و در غیر این صورت، ممکن است بر دیگران اثری منفی بگذارد.

پس از انتخاب موضوع، شروع صحبت های تان را متفاوت آغاز کنید. به عنوان مثال، با پرسش از مخاطبان، صحبت درباره روند سمینار، مسائل بحث و … نه تنها از نظریات بقیه افراد استفاده کرده اید، بلکه موضوعات مورد انتخاب آن ها را نیز خودتان ارائه داده و نظم را برقرار ساخته اید.

۱. محدود نشوید

امروزه به علت پیشرفت سریع دنیا، حجم اطلاعات در دسترس بشر، روز به روز افزایش و میزان استفاده او از این امکانات، به مرور کم تر می شود.

شما به عنوان یک سخنران خوب، باید درباره همه موضوعات حرفه خود آگاهی داشته باشید و در صورت نیاز، به دیگران کمک کنید.

لذا اگر برخی موضوعات را تاکنون نشنیده اید، می توانید با کمک از دیگران، مطالعه کتاب، شرکت در کلاس های آموزش فن بیان و سخنوری، استفاده از اینترنت و … خود را به روز نگه دارید!

اگه دنبال یه سایت خوب برای خرید فالوور واقعی میگردی؟ اگه میخوای با خرید لایک به اکسپلورر اینستاگرام راه پیدا کنی؟ حتما یه سری به سایت دیجی فالوور بزن

خرید فالوور ایرانی اینستاگرام 100K با 25% تخفیف خرید تیک آبی اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا