سبک زندگی

10 ترفند روانشناسی برای آسانتر کردن زندگی

خلاصه نوشته
  • روانشناسی و تمامی مسائل مربوط به این زمینه تنها برای افرادی که در آن فعالیت دارند نیست! در واقع هر فردی برای اینکه بتواند روابط موثری را با دیگران ایجاد کند، نیاز دارد که حداقل چند حقه روانشناسی را به خوبی بلد باشد! یادگیری این ترفندها چندان کار سختی نیست و کافیست کمی مطالعه داشته باشید.

نکاتی روانشناسانه برای زندگی بهتر

همه ما در کل زندگی مرتکب اشتباهاتی می شویم که روابط دوستانه، خانوادگی، کاری و مالی را به مخاطره می اندازیم. فراموش نکنید هر انسانی در طول حیاتش به روابط عاطفی نیازمند است، و باید طرفین در جهت تکریم یکدیگر برآیند. یاری رساندن، نحوه بیان کلمات، ارتباط های چشمی و رعایت حقوق متقابل از مهمترین اصول برقراری یک رابطه ایده آل می باشد. ما 10 حقه ی روانشناسی را که می توانند شما را در زندگی یاری کنند برای تان گردآوری نموده ایم، لطفا تا پایان مطالب همراه ما باشید.

ده روش برای زندگی سالم,روابط موثر با دیگران,روش هایی برای زندگی بهتر,

10. اسامی دوستان را به خاطر بسپارید

اگر می خواهید در جمع دوستان و همکاران از محبوبیت بالایی برخوردار باشید، سعی کنید اسامی آنان را به خاطر بسپارید. صدا زدن اسم کوچک همکاران می تواند صمیمیت خوبی در روابط شما ایجاد نماید. البته قبل از صدا زدن افراد با اسم کوچک نوع رابطه ای که مابین شماست را مدنظر بگیرید، به طور مثال ما نمی توانیم مدیر یا رئیس خود را با نام کوچک خطاب قرار دهیم.

9. برای گرفتن پاسخ کامل به چشم افراد مستقیم بنگرید

زمانی که پاسخ مناسب با پرسش خود نمی یابید و یا جوابی که دریافت کرده اید را به خوبی متوجه نشده اید، بهتر است در چشمان فردی که توضیح می دهد خیره شوید.  این کار موجب می گردد تا او در موقعیتی قرار بگیرد که شرایط فرار از پاسخ را نیابد. قطعا در چنین زمانی بارها جواب را تکرار کرده ویا توضیحات بیشتری را به شما ارائه خواهد داد.

ده روش برای زندگی سالم,روابط موثر با دیگران,روش هایی برای زندگی بهتر,

8. ژستی مناسب در زمان سخن گفتن داشته باشید

نحوه ایستادن، نشستن، استفاده از دست ها، نگاه کردن و حتی راه رفتن نمایی کلی از شخصیت و اعتماد به نفس شما را به نمایش می گذارد. همواره در زمان سخنرانی یا صحبت کردن حالتی مسلط به موضوع مورد بحث را به خود بگیرید. هر اندازه اعتماد بنفس بالاتری در صدا و سخنان شما جریان داشته باشد، مخاطبان با دقت و توجه بیشتری نظاره گرتان خواهند بود.

7. زمانی که کمک می خواهید، مراقب نوع درخواست خود باشید

هر زمان که احساس می کنید به کمک کسی نیاز دارید بهتر است به جای به کار بردن جمله ” لطفا به من کمک کن” بگویید ” من به کمک شما احتیاج دارم”. همینکه فرد مقابل شما حس کند به او محتاج هستید، قطعا برای رهایی از حس عذاب وجدان از رد کردن درخواست شما، به کمک خواهد شتافت.

ده روش برای زندگی سالم,روابط موثر با دیگران,روش هایی برای زندگی بهتر,

6. با محدود کردن انتخاب ها قدرت تصمیم گیری خود را بالا ببرید

اشتباه رایجی که تقریبا اکثر افراد مرتکب می شوند، انتخاب چندین موضوع و مطلب برای توضیح در یک جلسه می باشد. اگر می خواهید به مطالب ارائه شده احاطه و تسلط کاملی داشته و نتیجه بهتری کسب نمایید، انتخاب ها را محدود کنید. توضیح دو مطلب بسیار ساده تر از شرح 4 مطلب است. ضمن اینکه تداخل موضوعی و سردرگمی در فهم و بیان ایده ها نیز پیش نخواهد آمد.

این مطلب را از دست ندهید
10 نشانه که شما را بزرگتر از سن تان نشان می دهد

5. برای جلوگیری از پرخاش به افراد نزدیکتر شوید

اگر قرار است در یک جلسه بحث و پرسش حضور پیدا کنید و به این موضوع اذعان دارید که فرد مورد انتقاد کمی روحیه پرخاشگرانه دارد، بهتر است نزدیکترین صندلی به او را انتخاب نمایید. افراد عصبانی حتی در بدترین حالت ها نمی توانند به افرادی که در نزدیکشان هستند، آسیبی برسانند. در واقع این کم کردن فاصله فرد را در حالتی معذب برای بروز رفتاری نا مناسب قرار می دهد.

ده روش برای زندگی سالم,روابط موثر با دیگران,روش هایی برای زندگی بهتر,

4. در مقابل فردی که فریاد می زند، صدایتان را بالا نبرید

شخصی که از روی عصبانیت شروع به داد زدن می کند، در واقع از موضع ضعف به شما می نگرد. در چنین مواقعی سعی نکنید پاسخش را با بالا بردن صدا بدهید. کمی صبر کنید قطعا سکوت شما حس پشیمانی توام با خجالت را در او ایجاد می نماید. پرخاش های شدید سریعا فروکش کرده و جای خود را به حس عذاب وجدان می دهند. اگر در جواب سکوت همچنان به رفتارهای نامناسب خود ادامه داد بهترین کار ترک محل می باشد.

3. برای ارائه بهتر مطالب موضوعات را تیتروار یاد داشت نمایید

اگر برای ارائه مطالب دچار استرس و اضطراب می شوید، بهتر است موضوعات مورد نظرخود را بنویسید. یادداشت برداری از مطالب موجب می شود؛ که زمان شرح و توضیح دچار سردرگمی و فراموشی نگردید. نگاه کردن به برگه عناوین، همچون یار کمکی شما عمل کرده و زنجیره کلام را در اختیار ذهن و زبان تان قرار می دهد.

ده روش برای زندگی سالم,روابط موثر با دیگران,روش هایی برای زندگی بهتر,

2. هرگز با دستان سرد با کسی دست ندهید

اگر به یک قرار کاری می روید و یا قصد دیدار با یک شخص با اهمیت را دارید، قبل از دست دادن اول دست های خود را گرم کنید. گرمای دست شما حس و انرژی مثبت تری را به شخص مقابل منتقل خواهد نمود. سردی دست ناخودآگاه طرف تان را به لحاظ احساسی دورتر نگه می دارد.

1. زمان مناظره از ترفند پرسش های غیر منتظره بهره بگیرید

اگر در موقعیت مناظره قرار گرفتید، و برای پاسخ به مباحث حس سردرگمی پیدا نمودید، بهتر است برای رهایی از این شرایط سوالی غیر منتظره را مطرح کرده و افکار طرف مقابل را از جریان پرت کنید. همین حواس پرتی چند لحظه ای می تواند موضع برنده را برای شما به ارمغان می آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا